Souvislý příklad na zpracování ekonomické agendy v obchodní společnosti
Příkad dobré praxe; téma: Odborné vzdělávání, profilová část maturitní zkoušky
Realizace praktické maturitní zkoušky oboru hotelnictví – maturitní práce s obhajobou
Příkad dobré praxe; téma: Odborné vzdělávání, profilová část maturitní zkoušky
Maturitní práce s obhajobou
Příkad dobré praxe; téma: Odborné vzdělávání, profilová část maturitní zkoušky
Realizace praktické maturitní zkoušky v oboru vzdělání agropodnikání
Příkad dobré praxe; téma: Odborné vzdělávání, profilová část maturitní zkoušky
Profilová maturitní zkouška u elektrotechnických oborů vzdělání
Příkad dobré praxe; téma: Odborné vzdělávání, profilová část maturitní zkoušky
Návrhářství a tradice, aneb Vzory v pohybu
Příkad dobré praxe; téma: Odborné vzdělávání, vyučovací metody
Praxe u sociálních partnerů
Příkad dobré praxe; téma: Odborné vzdělávání, spolupráce se sociálními partnery; průřezová témata
Maturitní práce v technickém lyceu a její obhajoba
Příkad dobré praxe; téma: Odborné vzdělávání, profilová část maturitní zkoušky
Mezipředmětové vazby
Příklad dobré praxe; téma: Odborné vzdělávání, jazykové vzdělávání, společenskovědní vzdělávání
Skupinová práce žáků s technologem firmy
Příklad dobré praxe; téma: Odborné vzdělávání, spolupráce se sociálními patnery
Získávání informací a komunikativní dovednosti pracovníka informačního centra
Příkad dobré praxe; téma: Odborné vzdělávání
Minulost, přítomnost a budoucnost technického lycea a jeho místo v české vzdělávací soustavě
Příkad dobré praxe; téma: Odborné vzdělávání
Získávání informací a komunikativní dovednosti pracovníka informačního centra
Příklad dobré praxe; téma: Odborné vzdělávání; průřezové téma: Informační a komunikační technologie
BANÁNOVÝ KOKTEJL, ANEB CO JE POD SLUPKOU
Příklad dobré praxe; téma: Odborné vzdělávání; žákovský projekt: Odborný; průřezová témata: Občan v demokratické společnosti, člověk a životní prostředí
Vedení zakázkového krejčovství
Příkad dobré praxe; téma: Odborné vzdělávání; žákovský projekt: Odborný; průřezové téma: Občan v demokratické společnosti
Pomáháme zlepšovat znalosti žáků základních škol v první pomoci
Příklad dobré praxe; téma: Odborné vzdělávání, spolupráce se sociálními patnery; žákovský projekt: Odborný
Příprava dokumentace k zahraničnímu zájezdu výjezdového cestovního ruchu
Příklad dobré praxe; téma: Odborné vzdělávání
„ZOUBKY JAKO PERLIČKY“ – edukačně jazykový projekt realizovaný školitelkami – žákyněmi SZŠ
Příklad dobré praxe; téma: Odborné vzdělávání, jazykové vzdělávání; žákovský projekt; průřezové téma: Občan v demokratické společnosti
Způsobují auta změny klimatu? (Vliv spalovacích motorů na životní prostředí)
Příklad dobré praxe; téma. Odborné vzdělávání, přírodovědné vzdělávání; žákovský projekt; průřezové téma: Člověk a životní prostředí
Návrh a výroba šroubového zvedáku
Příklad dobré praxe; téma: Odborné vzdělávání; žákovský projekt; průřezové téma: Informační a komunikační technologie
Tvorba didaktických pomůcek – řezné nástroje
Příklad dobré prace; téma: Odborné vzdělávání; žákovský projekt; průřezové téma: Informační a komunikační technologie
CAD systémy používané ve strojírenství a stavebnictví
Příklad dobré praxe; téma: Odborné vzdělávání; žákovský projekt; průřezové téma: Informační a komunikační technologie
Stravování a zvyklosti britských ostrovů
Příklad dobré praxe; téma: Odborné vzdělávání; žákovský projekt; průřezové téma: Člověk a svět práce
Vedeme si firmu
Příklad dobré praxe; téma: Odborné vzdělávání; žákovský projekt; průřezové téma: Člověk a svět práce
Módní přehlídka
Příklad dobré praxe; téma: Odborné vzdělávání; žákovský projekt; průřezové téma: Člověk a svět práce



Příručka CLIL ve výuce - jak zapojit cizí jazyky do vyučování otevírá možnosti integrované výuky v takovém typu
vzdělávání, ve kterém se plánuje zavést cizí jazyk nebo alespoň prvky cizojazyčné výuky v odborném předmětu.
Pojem odborný předmět používáme pro jakýkoliv vzdělávací obsah nejazykového charakteru, který je vyučován na
jakémkoliv typu a stupni vzdělávání. V příručce o CLIL (Content and Language Integrated Learning), tj. obsahově
a jazykově integrovaném vyučování, naleznete charakteristické rysy pro CLIL v českém prostředí. Snažili jsme se
vymezit důležité principy a cíle CLIL výuky. Zabýváme se také plánováním a realizací CLIL ve vyučovací hodině. Proto
jsme zahrnuli množství praktických příkladů, metodických návodů a doporučení, které by měly sloužit cílové skupině
učitelů nejazykových předmětů základních a středních škol.
Příručka si klade za úkol pomoci těm, kteří uvažují o modulové výuce a chtěli by začlenit moduly do svých školních
vzdělávacích programů nebo je využívat pro rozvíjení mobility žáků a učitelů v rámci ECVET. Příručka se obsahově
skládá ze dvou částí: V první části (kapitola 1–4) popisuje obecně vzdělávací moduly, jejich tvorbu a využití pro
zpracování ŠVP. V další části (kapitola 5) se věnuje využití a zpracování vzdělávacích modulů pro podporu mobility
žáků v rámci systému ECVET .