V rámci
projektu Pilot S, na který navazuje projekt Kurikulum
S, byly na pilotních školách vytvořeny rámcové vzdělávací programy a dva roky tu
probíhalo praktické ověřování těchto programů při výuce.
Kurikulum S sleduje na pilotních školách výuku podle školních vzdělávacích programů (ŠVP) ve 3. a 4. ročnících až do závěrečných či maturitních zkoušek. Poznatky z pokusného ověřování výuky podle pilotních ŠVP a ze zkušeností pilotních škol budou sloužit nejen pro obnovení ŠVP těchto škol, ale i ostatním odborným školám.
Přehled pilotních škol
Publikace a zprávy
Realizace ŠVP na
pilotních školách (175,48 KB)
Shrnutí poznatků ze závěrečných zpráv škol o realizaci pilotních školních vzdělávacích programů -
zde (360,50 KB)
Zpráva z ověřování výuky podle pilotních školních vzdělávacích programů SOŠ a SOU - zde
(338,50 KB)
Moderní odborná škola – Názory
učitelů pilotních škol na kurikulární reformu
Výukové strategie v praxi pilotních škol

Články:
- Pilotní školy využijí zkušenosti získané v projektu i dále
- Proběhlo poslední společné setkání s pilotními školami
- Pilotní školy využívají Europass - životopis a jazykový pas přímo ve výuce
- Porada pilotních škol - září 2011
- Výkony žáků u závěrečných zkoušek
- Žáci se zlepšili v praktické maturitě, zhoršili v češtině
- Revize školních vzdělávacích programů
- Jak rozvíjet matematické znalosti žáků
- Vzdělávací aktivity pilotních škol
- Čtenářská gramotnost žáků středních odborných škol
- Přechod na střední školu je obtížný pro žáky i učitele
- Simulační metody žáky baví a motivují je k učení
- Jak a čím motivovat žáky ke studiu a vést je k odpovědnosti
- Pilotní školy připravují maturitní zkoušku
- Pilotní školy debatovaly nejen o maturitách
- Pilotní školy spolupracují s více než 400 sociálními partnery
- Hodnocení pokusného ověřování školních vzdělávacích programů v tříletých oborech
- Znají učitelé školní vzdělávací programy?
- Zkušenosti pilotních škol budou sloužit ostatním
Zkušenosti pilotních škol
Poznatky pilotních
škol využíváme také pro metodické konzultace a vzájemnou výměnu zkušeností mezi školami formou workshopů. V rámci
projektu sbíráme inspirativní příklady dobré praxe, které zveřejňujeme zde nebo je zpřístupní portál rvp.cz. Výsledky
ověřování školních vzdělávacích programů na pilotních školách budou nabídnuty ostatním zájemcům ze škol a
prezentovány formou článků a přednášek.
Příklady z pilotních škol
Školy a sociální partneři
Příklady dobré praxe



Příručka CLIL ve výuce - jak zapojit cizí jazyky do vyučování otevírá možnosti integrované výuky v takovém typu
vzdělávání, ve kterém se plánuje zavést cizí jazyk nebo alespoň prvky cizojazyčné výuky v odborném předmětu.
Pojem odborný předmět používáme pro jakýkoliv vzdělávací obsah nejazykového charakteru, který je vyučován na
jakémkoliv typu a stupni vzdělávání. V příručce o CLIL (Content and Language Integrated Learning), tj. obsahově
a jazykově integrovaném vyučování, naleznete charakteristické rysy pro CLIL v českém prostředí. Snažili jsme se
vymezit důležité principy a cíle CLIL výuky. Zabýváme se také plánováním a realizací CLIL ve vyučovací hodině. Proto
jsme zahrnuli množství praktických příkladů, metodických návodů a doporučení, které by měly sloužit cílové skupině
učitelů nejazykových předmětů základních a středních škol.
Příručka si klade za úkol pomoci těm, kteří uvažují o modulové výuce a chtěli by začlenit moduly do svých školních
vzdělávacích programů nebo je využívat pro rozvíjení mobility žáků a učitelů v rámci ECVET. Příručka se obsahově
skládá ze dvou částí: V první části (kapitola 1–4) popisuje obecně vzdělávací moduly, jejich tvorbu a využití pro
zpracování ŠVP. V další části (kapitola 5) se věnuje využití a zpracování vzdělávacích modulů pro podporu mobility
žáků v rámci systému ECVET .