Profilová maturitní zkouška v odborných školách
Publikace obsahuje návrh profilové části maturitní zkoušky a její možné varianty v osmi oborech vzdělání.
Ukazuje na nich, jak koncipovat profilové maturitní zkoušky, aby měly komplexnější charakter a prověřovaly kompetence
absolventa (odborné i klíčové). Publikace přináší informaci o řešení a výsledcích úkolu, kterým se zabýval tým
odborníků a učitelů z pilotních a dalších škol v rámci projektu Kurikulum S a který se týkal pojetí profilové části
maturitní zkoušky ve středních odborných školách ve vztahu k rámcovým a školním vzdělávacím programům.
Model profilové části maturitní zkoušky v odborných školách pro osm oborů vzdělání
Publikace pro obory aplikovaná chemie, strojírenství, obchodní akademie, agropodnikání, technické lyceum, hotelnictví, elektrotechnika, obchodník obsahují návrh profilové části maturitní zkoušky ve vazbě na rámcové a školní vzdělávací programy. Ukazují, jak koncipovat profilové maturitní zkoušky tak, aby měly komplexnější charakter a prověřovaly odborné i klíčové kompetence absolventa.
Hotelnictví
Profilova_maturitni_zkouska_v_odbornych_skolach_obor_vzdelani_Hotelnictvi.pdf
(1,58 MB)
Technické lyceum
Profilova_maturitni_zkouska_v_odbornych_skolach_obor_vzdelani_Technicke_lyceum.pdf
(3,01 MB)
Aplikovaná chemie
Profilova_maturitni_zkouska_v_odbornych_skolach_obor_vzdelavni_Aplikovana_chemie.pdf
(1,20 MB)
Strojírenství
Profilova_maturitni_zkouska_v_odbornych_skolach_obor_vzdelani_Strojirenstvi.pdf
(5,43 MB)
Obchodník
Profilova_maturitni_zkouska_v_odbornych_skolach_obor_vzdelani_Obchodnik.pdf
(927,20 KB)
Obchodní akademie
Profilova_maturitni_zkouska_v_odbornych_skolach_obor_vzdelani_Obchodni_akademie.pdf
(1,21 MB)
Elektrotechnika
Profilova_maturitni_zkouska_v_odbornych_skolach_obor_vzdelani_Elektrotechnika.pdf
(1,92 MB)
Agropodnikání
Profilova_maturitni_zkouska_v_odbornych_skolach_obor_vzdelani_Agropodnikani.pdf
(1,02 MB)
Oborové publikace vyjdou na společném CD, které rozešleme do škol v průběhu prázdnin.
Semináře k profilové maturitní zkoušce
Na jaře 2012 proběhly semináře k profilovým maturitním zkouškám v osmi oborech vzdělání. Semináře byly určeny především učitelům či vedoucím pracovníkům škol, kteří se zabývají přípravami profilové části maturitní zkoušky (PMZ). Na seminářích se účastníci seznámili s přístupy k tvorbě této části profilové maturitní zkoušky na školách zařazených v projektu Kurikulum S a na dalších významných školách vyučujících daný obor vzdělání a vyměnili si své zkušenosti. Semináře ukázaly, že mezi školami je o tuto problematiku značný zájem.




Příručka CLIL ve výuce - jak zapojit cizí jazyky do vyučování otevírá možnosti integrované výuky v takovém typu
vzdělávání, ve kterém se plánuje zavést cizí jazyk nebo alespoň prvky cizojazyčné výuky v odborném předmětu.
Pojem odborný předmět používáme pro jakýkoliv vzdělávací obsah nejazykového charakteru, který je vyučován na
jakémkoliv typu a stupni vzdělávání. V příručce o CLIL (Content and Language Integrated Learning), tj. obsahově
a jazykově integrovaném vyučování, naleznete charakteristické rysy pro CLIL v českém prostředí. Snažili jsme se
vymezit důležité principy a cíle CLIL výuky. Zabýváme se také plánováním a realizací CLIL ve vyučovací hodině. Proto
jsme zahrnuli množství praktických příkladů, metodických návodů a doporučení, které by měly sloužit cílové skupině
učitelů nejazykových předmětů základních a středních škol.
Příručka si klade za úkol pomoci těm, kteří uvažují o modulové výuce a chtěli by začlenit moduly do svých školních
vzdělávacích programů nebo je využívat pro rozvíjení mobility žáků a učitelů v rámci ECVET. Příručka se obsahově
skládá ze dvou částí: V první části (kapitola 1–4) popisuje obecně vzdělávací moduly, jejich tvorbu a využití pro
zpracování ŠVP. V další části (kapitola 5) se věnuje využití a zpracování vzdělávacích modulů pro podporu mobility
žáků v rámci systému ECVET .