V projektu
sbíráme a dále šíříme příklady dobré praxe škol, čímž umožňujeme učitelům vyměňovat si své zkušenosti a prezentovat
svou činnost na tvorbě školních vzdělávacích programů. Jak postupovat při sběru Vašich praktických zkušeností se
dozvíte v manuálu Jak psát příklady dobré praxe.
Jak
psát příklady dobré praxe (148,00 KB)
Příklady dobré praxe - tematické členění:
4. Žáci se speciálními vzdělávacími potřebami
6. Spolupráce se sociálními partnery
9. Společenskovědní vzdělávání
12. Přírodovědné a matematické vzdělávání
14. Profilová část maturitní
zkoušky
Příklady dobré praxe najdete v publikacích:
Příklady dobré praxe SOŠ a SOU
Sborník obsahuje třicet dva příkladů dobré
praxe tematicky rozdělených do osmi kapitol: Řízení školy a tvorba ŠVP, Jazykové vzdělávání, Odborné vzdělávání, Žáci
se speciálními vzdělávacími potřebami, Průřezová témata, Spolupráce se sociálními partnery, Volný čas a Vyučovací
metody. Publikace je určena pedagogům odborných škol, kteří v ní najdou tipy na zajímavé formy výuky
v různých oborech, ročnících a předmětech. Na stejnojmenném CD vyšly všechny jsou všechny příklady spolu s
přílohami.
Průřezová témata ve výuce žáků odborných škol

Dvoudílná metodická příručka je určena pedagogickým pracovníkům středních odborných škol. V každém díle příručky najdete dvě průřezová témata:
1. Občan v demokratické společnosti a Informační a komunikační technologie,
2. Člověk a životní prostředí a Člověk a svět práce.
Žákovské projekty - cesta ke kompetencím
Publikace
Žákovské projekty – cesta ke kompetencím je určena především těm, kteří s projektovým vyučováním dosud nemají
zkušenosti, neboť jim umožňuje získat základní vhled do teorie i praxe projektového vyučování a usnadní jim přípravu
této výuky. Publikace obsahuje 32 příkladů vyzkoušených žákovských projektů různého typu: individuální i skupinové,
předmětové – vztahující se k odborným nebo všeobecně vzdělávacím předmětům, nepředmětové, týkající se např.
aplikace průřezových témat, výchovných a jiných školních aktivit.



Příručka CLIL ve výuce - jak zapojit cizí jazyky do vyučování otevírá možnosti integrované výuky v takovém typu
vzdělávání, ve kterém se plánuje zavést cizí jazyk nebo alespoň prvky cizojazyčné výuky v odborném předmětu.
Pojem odborný předmět používáme pro jakýkoliv vzdělávací obsah nejazykového charakteru, který je vyučován na
jakémkoliv typu a stupni vzdělávání. V příručce o CLIL (Content and Language Integrated Learning), tj. obsahově
a jazykově integrovaném vyučování, naleznete charakteristické rysy pro CLIL v českém prostředí. Snažili jsme se
vymezit důležité principy a cíle CLIL výuky. Zabýváme se také plánováním a realizací CLIL ve vyučovací hodině. Proto
jsme zahrnuli množství praktických příkladů, metodických návodů a doporučení, které by měly sloužit cílové skupině
učitelů nejazykových předmětů základních a středních škol.
Příručka si klade za úkol pomoci těm, kteří uvažují o modulové výuce a chtěli by začlenit moduly do svých školních
vzdělávacích programů nebo je využívat pro rozvíjení mobility žáků a učitelů v rámci ECVET. Příručka se obsahově
skládá ze dvou částí: V první části (kapitola 1–4) popisuje obecně vzdělávací moduly, jejich tvorbu a využití pro
zpracování ŠVP. V další části (kapitola 5) se věnuje využití a zpracování vzdělávacích modulů pro podporu mobility
žáků v rámci systému ECVET .