Kvalita v odborném vzdělávání má mnoho podob – může se jednat o dostupnost vzdělání širokým vrstvám populace, dostatek finančních prostředků na vybavení škol nebo vzdělávání učitelů, dobře připravený obsah vzdělávacích programů nebo uplatnitelnost absolventů na pracovním trhu. Tato publikace se snaží ukázat, jaké aspekty „kvalitního“ odborného vzdělávání jsou obsaženy v programu EQAVET.
Publikace je rozdělena do dvou částí. V první, teoretické, najdete informace o samotném nástroji EQAVET, jeho vývoji v Evropě, i způsobu, jakým je zaváděn v České republice. Ve druhé části, praktické, najdete příklady dobré praxe z evropských zemí. Pro lepší orientaci jsou příklady rozdělené do dvou kategorií; využití EQAVET na systémové (národní) úrovni a na úrovni poskytovatelů odborného vzdělání (škol). Kromě zahraničních příkladů zde najdete i ukázky z České republiky.
Doufáme, že pro Vás bude tato publikace inspirativní a že principy zajišťování kvality se postupně stanou nedílnou součástí všech činností v oblasti odborného vzdělávání.
Publikace ke stažní zde



Příručka CLIL ve výuce - jak zapojit cizí jazyky do vyučování otevírá možnosti integrované výuky v takovém typu
vzdělávání, ve kterém se plánuje zavést cizí jazyk nebo alespoň prvky cizojazyčné výuky v odborném předmětu.
Pojem odborný předmět používáme pro jakýkoliv vzdělávací obsah nejazykového charakteru, který je vyučován na
jakémkoliv typu a stupni vzdělávání. V příručce o CLIL (Content and Language Integrated Learning), tj. obsahově
a jazykově integrovaném vyučování, naleznete charakteristické rysy pro CLIL v českém prostředí. Snažili jsme se
vymezit důležité principy a cíle CLIL výuky. Zabýváme se také plánováním a realizací CLIL ve vyučovací hodině. Proto
jsme zahrnuli množství praktických příkladů, metodických návodů a doporučení, které by měly sloužit cílové skupině
učitelů nejazykových předmětů základních a středních škol.
Příručka si klade za úkol pomoci těm, kteří uvažují o modulové výuce a chtěli by začlenit moduly do svých školních
vzdělávacích programů nebo je využívat pro rozvíjení mobility žáků a učitelů v rámci ECVET. Příručka se obsahově
skládá ze dvou částí: V první části (kapitola 1–4) popisuje obecně vzdělávací moduly, jejich tvorbu a využití pro
zpracování ŠVP. V další části (kapitola 5) se věnuje využití a zpracování vzdělávacích modulů pro podporu mobility
žáků v rámci systému ECVET .