Poprvé byl projekt Kurikulum S prezentován již 13.-15.října 2010 na 9. konferenci partnerství TT Net v Kostelci nad Č.Lesy (Měnící se role vzdělavatelů v odborném a celoživotním vzdělávání).
TTnet ČR je partnerskou sítí vzdělavatelů učitelů odborných předmětů, praxe a výcviku, vzdělavatelů instruktorů v podnicích a vzdělavatelů lektorů dalšího odborného/profesního vzdělávání. Posláním TTnetu ČR je podpora (rozvoje) profesionality těch vzdělavatelů, kteří připravují učitele odborných předmětů, praxe a výcviku, instruktory a lektory pro pedagogickou/andragogickou práci.
Cíle TTnetu ČR
rostoucí kvalita odborného vzdělávání prostřednictvím podpory profesionality vzdělavatelů učitelů, instruktorů a
lektorů,
vytváření prostředí, které podporuje spolupráci partnerů v této oblasti - na úrovni národní, evropské i šířeji
mezinárodní.
Hlavní cílové skupiny TTnetu ČR
- vysokoškolští učitelé připravující učitele odborných předmětů, výcviku a praxe, instruktory a lektory,
- pracovníci regionálních pedagogických pracovišť (například pedagogických center),
- zkušení učitelé poskytující metodickou podporu svým kolegům učitelům,
- nestátní neziskové organizace vzdělávající učitele, instruktory a lektory,
- státní instituce poskytující vzdělávání učitelů, instruktorů a lektorů (NÚOV, Národní institut dalšího vzdělávání)
- školitelé, kteří vzdělávají lektory pro sektor dalšího odborného/profesního vzdělávání (např. trenéry, kouče, facilitátory, supervizory)
Dalšími cílovými skupinami TTnetu ČR jsou další profesionálové, které spojuje zájem o rozvoj odborného vzdělávání,
počátečního i dalšího: učitelé, instruktoři a lektoři, dále manažeři vzdělávání, výzkumní pracovníci, politici a
úředníci, novináři. TTnet ČR je dále otevřen široké veřejnosti.



Příručka CLIL ve výuce - jak zapojit cizí jazyky do vyučování otevírá možnosti integrované výuky v takovém typu
vzdělávání, ve kterém se plánuje zavést cizí jazyk nebo alespoň prvky cizojazyčné výuky v odborném předmětu.
Pojem odborný předmět používáme pro jakýkoliv vzdělávací obsah nejazykového charakteru, který je vyučován na
jakémkoliv typu a stupni vzdělávání. V příručce o CLIL (Content and Language Integrated Learning), tj. obsahově
a jazykově integrovaném vyučování, naleznete charakteristické rysy pro CLIL v českém prostředí. Snažili jsme se
vymezit důležité principy a cíle CLIL výuky. Zabýváme se také plánováním a realizací CLIL ve vyučovací hodině. Proto
jsme zahrnuli množství praktických příkladů, metodických návodů a doporučení, které by měly sloužit cílové skupině
učitelů nejazykových předmětů základních a středních škol.
Příručka si klade za úkol pomoci těm, kteří uvažují o modulové výuce a chtěli by začlenit moduly do svých školních
vzdělávacích programů nebo je využívat pro rozvíjení mobility žáků a učitelů v rámci ECVET. Příručka se obsahově
skládá ze dvou částí: V první části (kapitola 1–4) popisuje obecně vzdělávací moduly, jejich tvorbu a využití pro
zpracování ŠVP. V další části (kapitola 5) se věnuje využití a zpracování vzdělávacích modulů pro podporu mobility
žáků v rámci systému ECVET .