Realizace praktické maturitní zkoušky v oboru vzdělání agropodnikání Ověřování odborných kompetencí z oblasti pěstování rostlin – hnojení chlévskou mrvou
Příklad dobré praxe; téma: Profilová část maturitní zkoušky
ATLAS, a.s. – praktická zkouška z odborných předmětů profilové části maturitní zkoušky
Příklad dobré praxe; téma: Profilová část maturitní zkoušky; průřezové téma
Souvislý příklad na zpracování ekonomické agendy v obchodní společnosti
Příkad dobré praxe; téma: Odborné vzdělávání, profilová část maturitní zkoušky
Realizace praktické maturitní zkoušky oboru hotelnictví – maturitní práce s obhajobou
Příkad dobré praxe; téma: Odborné vzdělávání, profilová část maturitní zkoušky
Maturitní práce s obhajobou
Příkad dobré praxe; téma: Odborné vzdělávání, profilová část maturitní zkoušky
Realizace praktické maturitní zkoušky v oboru vzdělání agropodnikání
Příkad dobré praxe; téma: Odborné vzdělávání, profilová část maturitní zkoušky
Maturitní práce s obhajobou neboli dlouhodobá maturitní práce
Příklad dobré praxe; téma: Spolupráce se sociálními partnery, profilová část maturitní zkoušky
Profilová maturitní zkouška u elektrotechnických oborů vzdělání
Příkad dobré praxe; téma: Odborné vzdělávání, profilová část maturitní zkoušky
Maturitní práce v technickém lyceu a její obhajoba
Příkad dobré praxe; téma: Odborné vzdělávání, profilová část maturitní zkoušky
Maturitní práce s obhajobou v oboru technické lyceum na VOŠ a SPŠ Šumperk
Příklad dobré praxe; téma: Profilová část maturitní zkoušky
Žákovské projekty z pohledu možností zapracování do profilové maturitní zkoušky – praktické zkušenosti
Příklad dobré praxe; téma: Profilová část maturitní zkoušky
Profilová část maturitní zkoušky na Střední škole hotelové a služeb Kroměříž
Příklad dobré praxe; téma: Profilová část maturitní zkoušky
Žákovské projekty z pohledu možností zapracování do profilové maturitní zkoušky – praktické zkušenosti
Příklad dobré praxe; téma: Profilová část maturitní zkoušky
Příprava profilové maturitní zkoušky v oboru vzdělání Obchodník
Příklad dobré praxe; téma: Profilová část maturitní zkoušky



Příručka CLIL ve výuce - jak zapojit cizí jazyky do vyučování otevírá možnosti integrované výuky v takovém typu
vzdělávání, ve kterém se plánuje zavést cizí jazyk nebo alespoň prvky cizojazyčné výuky v odborném předmětu.
Pojem odborný předmět používáme pro jakýkoliv vzdělávací obsah nejazykového charakteru, který je vyučován na
jakémkoliv typu a stupni vzdělávání. V příručce o CLIL (Content and Language Integrated Learning), tj. obsahově
a jazykově integrovaném vyučování, naleznete charakteristické rysy pro CLIL v českém prostředí. Snažili jsme se
vymezit důležité principy a cíle CLIL výuky. Zabýváme se také plánováním a realizací CLIL ve vyučovací hodině. Proto
jsme zahrnuli množství praktických příkladů, metodických návodů a doporučení, které by měly sloužit cílové skupině
učitelů nejazykových předmětů základních a středních škol.
Příručka si klade za úkol pomoci těm, kteří uvažují o modulové výuce a chtěli by začlenit moduly do svých školních
vzdělávacích programů nebo je využívat pro rozvíjení mobility žáků a učitelů v rámci ECVET. Příručka se obsahově
skládá ze dvou částí: V první části (kapitola 1–4) popisuje obecně vzdělávací moduly, jejich tvorbu a využití pro
zpracování ŠVP. V další části (kapitola 5) se věnuje využití a zpracování vzdělávacích modulů pro podporu mobility
žáků v rámci systému ECVET .