soubor přílohy (521,28 KB)
Autoevaluace cílů školy stanovených ve Vizi školy
Cíle základní školy, stanovené v dlouhodobé „Vizi školy“ vycházejí z cílů stanovených ve školském zákoně a v RVP ZV a jsou zapracovány do školního vzdělávacího programu a autoevaluačního plánu školy.
Evaluační metody zjišťování: analýza povinné dokumentace, plánu práce školy, tématických plánů jednotlivých vyučovacích předmětů, práce na ŠVP ZV – stále porovnávání, pozorování a hospitace, projekty, jejich hodnocení, kontrola, pedagogické rady a jednání metodického sdružení, sebehodnotící list učitele, dotazníky, rozhovory
Hodnocení bylo prováděno průběžně a souhrnná hodnocení proběhla na pololetní a závěrečné pedagogické radě, v závěru školního roku byly rozdány sebehodnotící listy pedagogům.
Vyhodnocení sebehodnotícího listu učitele pro tuto oblast
Učitelům byl rozdán dotazník s přesně stanovenou hodnotící škálou:
A |
B |
C |
D |
Často |
Někdy – méně často |
Zřídka |
Vůbec |
Kvalitní |
Méně kvalitní |
Málo kvalitní |
Nekvalitní |
Velmi dobrý |
Dobrý |
Vyhovující |
Nevyhovující |
Významná + |
+ převažující nad - |
Podstatná - |
Zásadní - |
Tato hodnotící škála platí pro vyhodnocení listů v jednotlivých oblastech
Oblast: Program školy:
Otázka číslo |
|
A |
B |
C |
D |
1. |
Plním tématický plán ročníku |
100 |
|
|
|
Hodnoty pod hodnotící škálou tabulky jsou uvedeny v %
Hodnocení práce metodického sdružení:
Metodické sdružení pracovalo podle plánu práce a schůzky byly svolávány dle aktuální potřeby.
Všichni pedagogičtí pracovníci školy společně pracovali na těchto dokumentech a spolupracovali při přípravě těchto akcí:
- Školní vzdělávací programy – předškolní vzdělávání, základní vzdělávání
- Tématické plány jednotlivých předmětů
- Výběr učebnic pro výuku
- Příprava akcí dle plánu práce školy
- Příprava celoškolního projektu Velikonoce
- Výzdoba školy
- Informační nástěnka ve vestibulu školy
- Plánování školních výletů, exkurzí a dalších akcí na podporu vzdělávání
Hodnocení práce MS vypracovala Mgr. Jana Boháčová
Úkoly pro následující období: pokračovat v pravidelné kontrole naplňování cílů ZV a využití již používaných nástrojů, se zaměřením na plnění ŠVP ZV.
Podmínky ke vzdělávání
Ukazatele stavu:
- Vliv pracovních podmínek pedagogických pracovníků na vzdělávání
- Funkčnost a estetická úroveň tříd, učeben a společných prostor
- Kvalita podmínek pro jednání s rodiči
- Vybavenost školy k moderní výuce
- Efektivita využívání finančních prostředků pro další rozvoj školy
- Účast v projektech, využívání grantů
Metody zjišťování: analýzy, rozbory, pozorování, rozhovory, pracovní porady, pedagogické rady, jednání metodického sdružení, kontroly.
Popis stavu:
-
Lidské
– úvazky učitelů – jsou stanoveny vždy na začátku školního roku a během celého školního roku nedošlo k jejich změně, úvazky učitelů odpovídají počtu hodin stanovených v učebním plánu vzdělávacího programu Základní škola.
– odborná kvalifikace učitelů – všichni učitelé splňují odbornou kvalifikaci předepsanou zákonem č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících, ve znění pozdějších předpisů.
– pracovní prostředí pro učitele – učitelé mají k dispozici sborovnu (2 počítače – z toho jeden napojen na síť školy, tiskárna, kopírka), kabinet, kde jsou uloženy učební pomůcky. Vychovatelky ŠD nemají samostatné prostory pro klidnou přípravu na výchovnou činnost. Ředitelka školy pracuje v ředitelně školy (počítač, tiskárny – černobílá a barevná, která je napojena do sítě školy a mohou ji tak využívat i učitelé ZŠ a sekretářka školy)
- Materiální – popsány v ŠVP, celkem dostatečné vybavení učebními pomůckami – k doplnění hlavně pomůcek k výuce anglického jazyka a matematiky byl využit grant města Plzně na podporu ŠVP. K výuce mohou učitelé využívat dataprojektor, který je v jedné kmenové učebně. V několika třídách mají žáci k dispozici počítače. Dostatečně je vybavena odborná učitelská knihovna. Kmenové učebny jsou vybaveny vhodným a odpovídajícím žákovským i ostatním nábytkem, prostorové uspořádání je účelné a vyhovující.
-
Finanční – hlavním zdrojem finančních prostředků na vzdělávání žáků a na další vzdělávání učitelů jsou
státní prostředky, které jsou však nedostatečné a tato kapitola rozpočtu byla nižší než v letech minulých,
nezávisle na počtu žáků, ale normativně. Škola proto využila k zajištění vzdělávání žáků již zmíněný grant
MMP, ze kterého byla část finančních prostředků využita i na další vzdělávání učitelů a rozvojový program MŠMT
Zpřístupnění dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků základních škol s ročníky jen 1. stupně. Veškeré
granty zpracovává ředitelka školy.
Škola je spolupracující školou s Nakladatelstvím Frauz, kde spolupracuje na tvorbě učebnic a připomínkování dalších doplňkových materiálů, výhodou této spolupráce je výhodný nákup učebnic a tím i úspora nedostatečný státních prostředků na ONIV.
Hodnocení bylo prováděno průběžně během celého školního roku, výsledkem bylo popsání základních podmínek ve školním vzdělávacím programu.
Vyhodnocení sebehodnotícího listu učitele pro tuto oblast:
Oblast: Podmínky ke vzdělávání:
Otázka číslo |
|
A |
B |
C |
D |
7. |
Moje zázemí pro práci |
100 |
|
|
|
8. |
Kultivované prostředí školy pro zaměstnance a žáky |
100 |
|
|
|
9. |
Důstojné podmínky pro jednání s rodiči, jinými osobami |
|
20 |
80 |
|
10. |
Efektivní využití prostor v budově školy |
100 |
|
|
|
11. |
Kvalita odborných učeben, které využívám |
|
80 |
20 |
|
12. |
Didaktická a estetická podnětnost prostředí |
100 |
|
|
|
13. |
Podmínky k modernímu vyučování |
|
100 |
|
|
14. |
Můj přístup k technice, knihám, tisku… |
20 |
80 |
|
|
15. |
Vybavení žáků učebnicemi a učebními texty |
100 |
|
|
|
17. |
Možnosti pro odpočinek učitelů a žáků |
|
100 |
|
|
Úkoly pro následující období: stále doplňovat učební pomůcky, výpočetní techniku a odbornou učitelskou knihovnu a toto účelně a efektivně využívat ve výuce a k dalšímu sebevzdělávání učitelů. Více se zaměřit na využívání grantů k získání dalších finančních prostředků. V rámci probíhající přístavby školy splnit podmínky ke vzdělávání dle RVP ZV – viz ŠVP ZV. Zapojit celý pedagogický sbor do tvorby grantů.
Průběh vzdělávání a výsledky vzdělávání
Ukazatele stavu:
- Podpora vytváření cílových kompetencí vzdělávání
- Kvalita jednotlivých oblastí: příprava, organizace, zajištění, metody a formy práce, hodnocení, motivace, komunikace, klima
- Vyváženost struktury hodiny – vztah k cílům výuky
- Vedení žáků k sebehodnocení
- Prostor pro vytváření vlastního názoru
- Psychohygienické podmínky výuky
- Efektivní systém zjišťování výsledků vzdělávání
- Zvládání očekávaných výstupů
- Používání náročnějších myšlenkových dovedností – aplikace, analýza, syntéza, kritické hodnocení
- Úroveň podpory IIŽ
- Hodnocení ve vybraných předmětech
- Výsledky v soutěžích, v přijímacím řízení
Metody zjišťování: pozorování a hospitace, kontrola, pracovní porady, pedagogické rady a jednání metodického sdružení, dotazníky při projektových dnech, sebehodnotící list učitele, písemné práce, testy a jiné formy k zjišťování výsledků ve vzdělávání, testy KALIBRO, výsledky v soutěžích, hodnocení a rozhovory s výchovnou poradkyní, třídními učiteli a asistentkou pedagoga.
Popis stavu:
- Vyučování – cíle vyučování vycházejí z individuálních předpokladů jednotlivých žáků, ve výuce jsou využívány vhodné učební pomůcky, ale již méně didaktická technika, dosud učitelé velmi málo využívají dataprojektor, což je však způsobeno potřebou stálého stěhování tříd a chybějící další vybavení pro učitele – více počítačů ve sborovně, interaktivní tabule. Přesto je výuka na velmi dobré úrovni, učitelé využívají různé formy a metody práce, ve výuce vhodně využívají metod kritického myšlení. Učitelé umí vést výuku tak, aby se vztahovala k cílů, které si stanovili dle vzdělávacího programu a vedou žáky k různým komunikačním technikám a k získávání potřebných životních kompetencí. K podpoře komunikace a získávání klíčových kompetencí je využíváno projektové vyučování, projekty jsou nejčastěji třídní, jeden projekt byl celoškolní. Tento projekt byl evaluován na svém počátku i po ukončení a to jak žáky, tak učiteli (ti hodnotili jen celkový průběh). Učitelé dodržují pravidla pro klasifikaci a hodnocení, které stanovuje Školní řád. Psychohygienické podmínky vyučování jsou dodržovány.
-
Vlastní učení se žáků – žáci jsou systematicky, vzhledem k věku, vedeny k vlastní
odpovědnosti za své učení. Učitelé volí při vyučování aktivizující metody, vyváženě využívají jak samostatnou práci
žáků, tak metody kooperativního učení. K výuce jsou využívány učebnice, dle výběru učitele, ale i další
doplňují materiály a další učebnice z fondu učebnic školy. Ve výuce je velmi málo využíváno ICT, škola sice má
celkem dostatek výukových programů, ale odborná učebna je jen pro 10 žáků.
K vlastnímu hodnocení žáků jsou využívána portfolia žáků a dalších metod, s využitím při skupinové a týmové práci -
Výsledky vzdělávání – Zjišťování výsledků vzdělávání vzhledem k stanoveným cílům – výsledky jsou
zjišťovány na úrovni třídy a jednotlivých předmětů, při hodnocení se postupuje dle Školního řádu, klasifikace a
hodnocení je systematický a účelný proces.
Vedle zjišťování výsledků učitelem je k zjišťování výsledků využit standardizovaný test KALIBRO.
Žáci se zapojují do výtvarných soutěží, bez velkých úspěchů. K prezentaci školy je využíván pěvecký sbor školy a divadelní kroužek školní družiny.
- Podpora žákům individuálně integrovaným – tito žáci pracuji podle zpracovaného individuálního plánu a jsou zařazováni (dle doporučení ŠPZ) do ANP ve škole. Ve škole je jeden žák s autismem, ke kterému je přidělena asistentka pedagoga. Učitelé úzce spolupracují s výchovnou poradkyní školy i s pracovníky školských poradenských zařízení.
Hodnocení práce asistenta pedagoga:
Asistentka pedagoga pracovala ve 2.třídě se žákem s autismem a plnila tyto úkoly při vyučování:
- přenos a porozumění informací od učitelky
- pomoc při vypracování složitějších úkolů
- pomoc při manuálních činnostech
- relaxační chvilky
- pomoc při pobytu mimo školu – divadelní představení, výlety, exkurze..
- pomoc při zvládání situací, které nejsou součástí jeho denních rituálů
- integrace žáka do dětského kolektivu, i v ŠD
- výchova k samostatnosti, sebeobsluha
- učí respektovat a dodržovat společenská pravidla
V letošním roce spolupracovala asistentka i s učitelkou 1.třídy, věnovala se individuálně integrovaným dětem.
Služby asistentky pedagoga podporují efektivitu výchovně vzdělávacího procesu, žákovi pomáhá v komunikaci se žáky. Nezbytná je její pomoc při akcích mimo školu.
Hodnocení bylo prováděno průběžně.
Hodnocení celoškolního projektu Velikonoce – učitelé, ukázka hodnotícího listu – příloha č. 10
CO SE POVEDLO:
-
Náplň a obsah – projekt proběhl k jejich spokojenosti, nejvíce je zaujala dílna,
žáci práci v dílnách zvládli dobře, dobře se podařila nastavit náročnost jednotlivých dílen
- Organizace – projekt proběhl bez chaosu, dílny se podařilo ukončit ve stanovenou dobu, ve věkově smíšených skupinách probíhala spolupráce bez nutného zásahu pedagogů
CO PŘÍŠTĚ UDĚLÁME JINAK:
- Náplň a obsah –zkrátíme úvodní část, aby byl dostatek času na ukončení a zhodnocení projektu ve třídách
- Organizace – projekt chceme zopakovat, aby žáci dostali příležitost vyrobit si jinou dekoraci (z jiné dílny), protože po ukončení projektu žáci litovali, že neměli příležitost si vyrobit to, co se vyrábělo v jiné dílně
ZÁŽITEK:
- Veselé rozdělování žáků do pracovních skupin ve sborovně
- Přes náročnou přípravu, byli učitelé s prací spokojeni
- Vypracování této evaluace
Dle dotazníků učitelů zpracovala Jiřina Říhová
Vyhodnocení sebehodnotícího listu učitele pro tuto oblast:
Oblast: Program školy, průběh a výsledky vzdělávání:
Otázka číslo |
|
A |
B |
C |
D |
2. |
Další nabídka např. pro žáky se SVP |
100 |
|
|
|
3. |
Doplnění osnov exkurzemi, besedami…. |
100 |
|
|
|
4. |
Počet těchto akcí za školní rok – celkem za školu |
|
72 |
|
|
5. |
Zařazuji do své práce ve třídě aktivní metody práce |
100 |
|
|
|
6. |
Počet třídních projektů – celkem za školu |
|
29 |
|
|
16. |
Vybavení IIŽ učebnicemi a učebními texty |
100 |
|
|
|
18. |
Vyučování plánuji ve vztahu k očekávaným výstupům |
100 |
|
|
|
19. |
Moje vyučování má jasné a přiměřené výukové cíle |
100 |
|
|
|
20. |
Cílům odpovídá obsah, metody a struktura hodiny |
100 |
|
|
|
21. |
Výuka navazuje, využívám dosavadních znalostí žáků |
100 |
|
|
|
22. |
Funkčně využívám didaktickou techniku, UP… |
60 |
40 |
|
|
23. |
V úvodu hodiny vedu žáky k aktivní interakci s tématem |
|
100 |
|
|
24. |
Moje vyučovací metody mají vyváženou časovou a metodickou strukturu |
100 |
|
|
|
25. |
V opakovacích či procvičovacích částech poskytuji žákům prostor k aktivitě |
100 |
|
|
|
26. |
Před výkladem nové látky si ověřuji dosavadní znalosti |
100 |
|
|
|
27. |
Zvládám a používám různé vyučovací postupy, techniky výkladu, řízení rozhovoru, diskuse..kooperativního učení a učení z textu |
|
100 |
|
|
28. |
Poskytuji žákům prostor a podporuji jejich aktivní učení |
100 |
|
|
|
29. |
Využívám sociálních forem vyučování |
40 |
40 |
20 |
|
30. |
Podporuji a využívám samostatné učení |
100 |
|
|
|
31. |
Respektuji individuální tempo žáka |
100 |
|
|
|
32. |
Myšlenkové a pracovní činnosti jsou vyváženy |
100 |
|
|
|
33. |
Závěrečnou fázi hodiny účelně využívám k rekapitulaci, hodnocení |
80 |
20 |
|
|
34. |
V úvodu hodiny nápaditě motivuji |
100 |
|
|
|
35. |
Aktivizuji učivo a propojuji do vztahu s jinými předměty |
100 |
|
|
|
36. |
Průběžně hodnotím snahu, výkon, pokrok |
100 |
|
|
|
37. |
V závěru hodiny motivuji k další práci |
80 |
20 |
|
|
38. |
Dodržuji pravidla hodnocení výsledků ve vzdělávání |
100 |
|
|
|
39. |
Rozvíjím dovednosti sebepozorování, sebekontroly a sebehodnocení žáků |
100 |
|
|
|
40. |
hodnotím úspěšnost žáka v kontextu jeho dispozice, zejména formativně a diagnosticky |
100 |
|
|
|
41. |
Hodnotím s vědomím motivace k další práci |
100 |
|
|
|
42. |
Využívám alternativních možností hodnocení |
|
100 |
|
|
43. |
Vhodně a účinně využívám opatření k posílení kázně |
100 |
|
|
|
44. |
Respektuji názory žáků, podporuji jejich vyjadřování |
100 |
|
|
|
45. |
Podněcuji k úsudku |
100 |
|
|
|
46. |
Respektuji a podporuji potřebu písemné dovednosti komunikace |
100 |
|
|
|
47. |
Klima mého vyučování je otevřené, vlídné, cítím svoji autoritu |
100 |
|
|
|
48. |
Podporuji sebevědomí žáků, jednám s nimi důstojně a s úctou |
100 |
|
|
|
49. |
Umím řešit konfliktní situace |
100 |
|
|
|
50. |
Moje výuka má prosociální dopad |
100 |
|
|
|
51. |
Kázeň nemusím vynucovat |
100 |
|
|
|
52. |
Žáci dokáží zaujímat postoje, sdělování názorů, obhajovat je |
80 |
20 |
|
|
53. |
Žáci dovedou vést dialog, diskutovat |
80 |
20 |
|
|
54. |
Žáci dovedou spolupracovat |
100 |
|
|
|
55. |
Žáci dokáží kultivovaně vystupovat |
60 |
40 |
|
|
56. |
Mám propracovaný systém hodnocení výsledků vzdělávání |
100 |
|
|
|
57. |
V případě potřeby poskytuji žákům další služby ( nadaným, doučování, individuální pomoc) |
100 |
|
|
|
Výsledky standardizovaných testů KALIBRO:
Jsou přílohou tohoto hodnocení.
Úkoly pro následující období: stálým samostudiem a vzdělávání v rámci DVPP rozvíjet dovednosti učitelů v oblasti vedení výuky, klasifikací a hodnocením podporovat vlastní učení žáka a jeho motivaci k dalšímu vzdělávání. Využívání ICT ve výuce, dle možností. Do výuky zařazovat třídní projekty a celoškolní projekty.
Podpora školy žákům, spolupráce s rodiči a vzájemné vztahy všech zainteresovaných osob
Ukazatele stavu:
- Podpora žáků školou – zda ve škole převládá optimismus, podpora důvěry a očekávání úspěchu, podpora sebedůvěry žáků a poskytování zpětné vazby, pochvaly převažují nad tresty, předcházení konfliktům a jejich řešení, podpora žáků k dosažení úspěchu, jak předcházíme konfliktům, zda pochvaly převažují nad testy
- Spolupráce s rodiči – jak se podávají informace rodičům, zapojení rodičů do života školy, podpora rodičů při učení dětí, spolupráce školské rady a vedení školy
- Vzájemné vztahy- vzájemný respekt a podpora pracovníků školy a žáků, vytváření podmínek pro každého žáka, spolupráce se zřizovatelem, zapojení a podpora místní komunity
- Výchovné poradenství – spolupráce školy s PPP, SPC, prevence sociálně-patologických jevů, informace a poradenství v přípravě na budoucí povolání
- Práce třídního učitele – koordinace a informovanost žáků a učitelů třídy, komunikace uvnitř a vně třídy, vytváření portfolia žáků
Metody zjišťování: pozorování a hospitace, kontrola, pracovní porady, pedagogické rady a jednání metodického sdružení, třídní aktivy, konzultační dny, rozhovory s rodiči, sebehodnotící list učitele
Popis stavu:
- Podpora žákům – žáci jsou vzděláváni v prostředí důvěry a jsou vedeny k vlastní, sebedůvěře, učitelé se snaží řešit případné konflikty ihned a ve sjednoceném postupu, k jednotlivým žákům je ve výuce individuální přístup dle jejich osobních předpokladů, informace se žákům podávávají dle Školního řádu.
- Spolupráce s rodiči – rodičům jsou podávány informace dle Školního řádu, třídní učitelé i ředitelka školy se snaží o zapojení rodičů do života školy, což se ne vždy daří, dobře pracuje rada rodičů při SRPDŠ a velmi dobrá je spolupráce se školskou radou
- Vzájemné vztahy – v pedagogickém sboru je vzájemný respekt a důvěra, vztahy se zřizovatelem jsou na dobré úrovni
- Výchovné poradenství
Hodnocení koncepce výchovného poradenství ve škole:
Výchovné poradenství ve škole je zaměřeno na koordinaci postupů učitelů při práci s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami, při vytváření individuálních vzdělávacích programů, při spolupráci s PPP v Plzni, s SPC a s rodiči.
Výchovný poradce zajišťuje úkoly dle své pracovní náplně. Součástí jeho práce je prevence sociálně patologických jevů. Úkoly výchovná poradkyně plnila.
Hodnocení bylo prováděno průběžně.
Vyhodnocení sebehodnotícího listu učitele pro tuto oblast:
Oblast: Spolupráce s rodiči:
Otázka číslo |
|
Ano |
Ne |
75. |
Mám vytvořený systém kontaktů s rodiči |
100 |
|
76. |
Rodiče mají dostatek relevantních informací o výsledcích vzdělávání, které řídím |
100 |
|
77. |
Daří se mi komunikovat s rodiči všech žáků |
100 |
|
78. |
Považuji svůj kontakt s rodiči za dostatečný |
100 |
|
79. |
S rodiči nemám kontakt |
100 |
|
Úkoly pro následující období:
Přestože se komunikace s rodiči daří, více s rodiči spolupracovat, zapojit je do života školy.
Úroveň výsledků práce školy, zejména vzhledem k podmínkám a ekonomickým zdrojům
Ukazatele stavu:
- Zřetelnost zkvalitnění výsledků vzdělávání
- Propojení zpětné vazby s dalším rozvojem školy
- P.R. a odezva
- Zapojení školy do vzdělávacích projektů a aktivit
- Organizace různých akcí
- Účast žáků na soutěžích..
- Účast žáků a rodičů na akcích školy
- Korekce cílů školy, ŠVP
- Kvalita výroční zprávy
- Revize strategie VHŠ
- Revize plánů školy, vize..
Metody zjišťování: analýzy základních dokumentů školy, pozorování, kontrola, pracovní porady, pedagogické rady a jednání metodického sdružení, sebehodnotící list učitele
Popis stavu:
- Kvalita výsledků vzdělávání je sledována i na úspěšnosti žáků v 6. ročníku, dosud vždy bez problémů.
- Prezentace školy – byla vydána informační brožura o škole a jsou stále aktualizovány www stránky školy.
Hodnocení bylo prováděno průběžně.
Vyhodnocení sebehodnotícího listu učitele pro tuto oblast:
Oblast: Úroveň výsledků školy:
Otázka číslo |
|
A |
B |
C |
D |
80. |
Zlepšování kvality výsledků školy |
100 |
|
|
|
81. |
Prezentace školy na veřejnosti (pozitivní odezvy) |
100 |
|
|
|
82. |
Organizace vystoupení, koncertů, výstav, projektů |
|
60 |
40 |
|
83. |
Spolupráce a vztahy s okolím, partnery školy |
|
20 |
80 |
|
84. |
Pociťuji zdravý vývoj školy |
100 |
|
|
|
72. |
Pozitivní vztahy s okolím školy |
|
100 |
|
|
73. |
Kvalita kontaktů s veřejností |
100 |
|
|
|
Úkoly pro následující období:
Prezentaci školy stále věnovat zvýšenou pozornost, organizovat akce, které školu zviditelní pro veřejnost.
Řízení školy, kvalita personální práce a kvalita dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků
Ukazatele stavu:
- Koncepčnost řídících činností – jejich zřetelná strategie
- Plánování zdrojů (lidských, materiálních, finančních)
- Míra spoluúčasti pracovníků na činnostech školy spojených s řídící činností
- Činnost poradních, metodických orgánů, sdruženích
- Účinnost organizačního schématu, rozvrhu
- Kvalita a efektivita školního řádu
- Kvalita kontroly a hodnocení výsledků, průběhu vzdělávání
- Systém DVPP ve vazbě na potřeby školy
- Jak je zajištěná pomoc učitelům
- Kvalita kontroly provozu
- Podpora učitelů při zavádění změn
- Efektivnost kontroly, přijímání následných opatření
Metody zjišťování: analýzy základních dokumentů školy, pozorování, hospitační činnost, kontrola, pracovní porady, pedagogické rady a jednání metodického sdružení, sebehodnotící list učitele.
Popis stavu:
- Plánování- plánování práce jednotlivých oblastí školy je prováděno systematicky, pomocnými nástroji je plán práce školy (plány porad a pedagogických rad, plán třídních aktivů a konzultačních dnů) plán metodického sdružení, týdenní plány práce a v tomto roce plán schůzek k tvorbě ŠVP.
- Organizace školy – vychází z organizačního řádu a struktury organizace, pravomoci v řídící oblasti jsou nejčastěji delegovány na zástupce statutárního orgánu, informace jsou na ostatní pracovníky přenášeny dle potřeby pomocí vnitřního informačního systému. Učitelé mají ke své práci veškeré potřebné informace.
- Vedení lidí – pracovníci školy jsou schopni pracovat v týmu a kooperativně, předávají si získané informace z dalšího vzdělávání i z dalších akcí, DVPP vychází z plánu tohoto vzdělávání , který je vytvořen na základě potřeb školy a učitelů, slabší stránkou jsou hospitace ze strany ředitelky školy, ovšem to neznamená, že neví co se ve škole děje, hospitace jsou nahrazeny rozhovory a diskusí s učiteli, učitelé mají podporu ředitelky školy při zavádění změn ve vyučování i ve škole jako celku.
- Kontrola – je prováděna podle plánu kontrol a je funkční a vede k zlepšování kvality práce školy.
Hodnocení bylo prováděno průběžně.
Vyhodnocení sebehodnotícího listu učitele pro tuto oblast:
Oblast: Úroveň podpory ze strany vedení školy:
Otázka číslo |
|
A |
B |
C |
D |
58. |
Účelná organizace školy |
100 |
|
|
|
59. |
Účelný rozvrh hodin |
100 |
|
|
|
60. |
Účelný a moderní informační systém školy |
100 |
|
|
|
61. |
Kvalita školního řádu |
100 |
|
|
|
62. |
Kvalita hodnocení pravidel |
100 |
|
|
|
63. |
Efektivní vedení porad a pedagogických rad |
100 |
|
|
|
64. |
Možnost participace na školních záležitostech |
100 |
|
|
|
65. |
Podpora aktivity a spolupráce učitelů ze strany ředitelky |
100 |
|
|
|
66. |
Podpora mého vzdělávání |
100 |
|
|
|
67. |
Podpora zavádění progresivních trendů do vzdělávání |
100 |
|
|
|
68. |
Podpora a využívání sebereflexe (práce podřízených) |
100 |
|
|
|
69. |
Efektivní kontrola a její využívání |
100 |
|
|
|
70. |
Spolupráce s výchovným poradcem |
100 |
|
|
|
71. |
Kultivace a proměna prostředí |
100 |
|
|
|
74. |
Otevřené a důvěryhodné klima |
100 |
|
|
|
Úkoly pro následující období:
Stále podporovat dobré vztahy ve škole, podporovat vznik portfolia třídního učitele a jeho předávání ostatním učitelům, podpora týmové práce při organizování projektů školy, více přenášet na učitele odpovědnost např. za tvorbu grantů. Provádět častěji hospitační činnost.
Ukázky z rozpracovaného autoevaluačního plánu z předchozích autoevaluačních procesů:
předmět hodnocení |
kdy |
kdo/kde |
nástroj |
směr |
tématické plány učiva |
měsíčně |
ŘŠ |
rozhovor |
aktualizace ŠVP |
|
|
koordinátor ŠVP |
analýza dokumentu |
náměty ke změně ŠVP |
|
|
učitelka 1.třídy |
jeho soulad se ŠVP/třídou |
tématické plány (TP) |
klíčové kompetence |
po tématech |
ŘŠ |
vyhodnocování |
jak zapisovat do TK |
|
učiva |
koordinátor ŠVP |
evaluační rozhovor |
zda vyhovující evaluační nástroje |
|
|
učitelka 1.třídy |
rozhovor |
strategie |
|
|
|
strategie |
TP |
|
|
|
analýza dokumentů |
evaluační listy KK |
vzdělávací strategie |
po tématech |
ŘŠ |
rozhovor |
plán DVPP 08/09 |
|
učiva |
koordinátor ŠVP |
DVPP |
aktualizace ŠVP |
|
|
učitelka 1.třídy |
hospitace |
TP |
tématická oblast |
po tématu |
ŘŠ |
evaluační rozhovor |
náměty pro další oblast, téma |
klíčové kompetence |
|
učitelky MŠ |
evaluační list |
ŠVP |
|
|
|
hospitace |
|
učební texty |
březen |
MS - ZŠ |
diskuse |
objednávka |
|
|
|
vyhodnocování |
|
|
|
|
soulad s RVP, ŠVP |
|
plán DVPP |
prosinec |
ŘŠ |
výroční zpráva |
učitelské portfolio |
odborná kvalifikace |
červen |
MS - vedoucí |
výroční zpráva o DVPP |
plán DVPP |
rozvojové programy |
dle vyhlášení |
koordinátor ŠVP |
analýza dokumentu |
|
|
|
vedoucí učitelka MS |
rozhovor |
|
|
|
vedoucí vychovatelka ŠD |
výsledky konrtol ŘŠ |
|
|
|
|
dotazník |
|
|
|
|
grant |
|
připravenost dětí na 1.tř. |
leden |
ŘŠ |
rozhovor |
připravenost dětí na 1.tř. |
|
červen |
učitelka budoucí 1.třídy |
pedagogická rada |
|
|
|
vedoucí učitelka MŠ |
|
|
výsledky vzdělávání |
čtvrtletně |
ŘŠ |
pedagogická rada |
úspěšnost dle osobního |
|
|
MS |
IP |
maxima žáka |
|
|
všechny třídy |
|
|
výsledky vzdělávání |
|
|
|
na co se zaměřit ve vzdělávání |
- 5.třída, 3.třída |
únor |
Kalibro |
standardizované testy |
v budoucnu |
- 5.třída |
duben |
Scio |
standardizované testy |
|
|
duben |
5.třída - VG |
přijímací zkoušky |
úspěšnost absolventů |
spolupráce |
průběžně |
ŘŠ |
hodnocení ŘŠ |
evaluační metodika hodnocení |
|
|
učitelé |
|
učitele |
|
projekty |
žáci |
celoškolní projekty |
zvýšení kvality školy |
|
|
děti |
příprava akcí |
kultura školy, klima |
|
září, červen |
rodiče |
evaulační dotazníky |
náměty na další projekty, akce |
hodnocení a klasifikace |
průběžně |
ŘŠ |
MS |
plán DVPP |
žáků |
plán kontrol |
1. - 5.třída |
ŽK |
slovní hodnocení - dlouhodobý |
|
|
|
rozhovor |
cíl |
|
|
|
odborná literatura |
aktualizace ŠŘ |
|
|
|
TA, KD |
|
|
|
|
IIŽ - IP |
|
dokumentace |
průběžně |
ŘŠ |
příkaz ŘŠ |
aktualizace |
|
plán kontrol |
ZŠ, MŠ, ŠD |
analýza dokumentů |
MŠ - zda vyhovuje TK |
|
|
|
|
soulad dokumentů s cíli školy |
ŠVP |
čtvrtletně |
ŘŠ |
pedagogická rada |
aktualizace ŠVP |
|
|
MŠ, ŠD |
rozhovor |
ŠVP |
asistent pedagoga |
čtvrtletně |
ŘŠ |
rozhovor |
výroční zpráva |
|
průběžně |
TU |
pedagogická rada |
rozpočet |
|
|
výchovný poradce |
IP |
|
průřezová témata |
průběžně |
ŘŠ |
rozhovor |
aktualizace ŠVP |
|
červen |
koordinátor ŠVP |
ŠVP |
tématické plány učiva |
|
|
učitelka 1.třídy |
TP |
|
podmínky ke vzdělávání |
srpen |
ŘŠ |
SWOT analýza |
aktualizace ŠVP |
|
září |
MS |
analýza dokumentace |
www stránky školy |
|
|
|
RVP ZV, PV |
struktura VHŠ |
předmět hodnocení |
kdy |
kdo/kde |
nástroj |
směr |
tématické plány učiva |
měsíčně |
ŘŠ |
rozhovor |
aktualizace ŠVP |
|
|
koordinátor ŠVP |
analýza dokumentu |
náměty ke změně ŠVP |
|
|
učitelka 1.třídy |
jeho soulad se ŠVP/třídou |
tématické plány (TP) |
klíčové kompetence |
po tématech |
ŘŠ |
vyhodnocování |
jak zapisovat do TK |
|
učiva |
koordinátor ŠVP |
evaluační rozhovor |
zda vyhovující evaluační nástroje |
|
|
učitelka 1.třídy |
rozhovor |
strategie |
|
|
|
strategie |
TP |
|
|
|
analýza dokumentů |
evaluační listy KK |
vzdělávací strategie |
po tématech |
ŘŠ |
rozhovor |
plán DVPP 08/09 |
|
učiva |
koordinátor ŠVP |
DVPP |
aktualizace ŠVP |
|
|
učitelka 1.třídy |
hospitace |
TP |
tématická oblast |
po tématu |
ŘŠ |
evaluační rozhovor |
náměty pro další oblast, téma |
klíčové kompetence |
|
učitelky MŠ |
evaluační list |
ŠVP |
|
|
|
hospitace |
|
učební texty |
březen |
MS - ZŠ |
diskuse |
objednávka |
|
|
|
vyhodnocování |
|
|
|
|
soulad s RVP, ŠVP |
|
plán DVPP |
prosinec |
ŘŠ |
výroční zpráva |
učitelské portfolio |
odborná kvalifikace |
červen |
MS - vedoucí |
výroční zpráva o DVPP |
plán DVPP |
rozvojové programy |
dle vyhlášení |
koordinátor ŠVP |
analýza dokumentu |
|
|
|
vedoucí učitelka MS |
rozhovor |
|
|
|
vedoucí vychovatelka ŠD |
výsledky konrtol ŘŠ |
|
|
|
|
dotazník |
|
|
|
|
grant |
|