Výběr jazyka
Cz
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Web není aktualizován od roku 2012

(39)

Příklad užitých formulovaných kritérií:

 

oblast kritéria hodnocení
koncepce (vize, zaměření - zdroj ŠVP)
  • srovnání vize, směřování školy v ŠVP se skutečností
  • spokojenost pedagogických pracovníků s koncepcí školy
  • spokojenost žáků s koncepcí školy
  • spokojenost rodičů s koncepcí školy
  • využívání možností prostředí školy, umístění v regionu…
ekonomické procesy
provozní náklady – zřízovatel
  • srovnání rozpočtu s realitou
  • rovnoměrnost a efektivita čerpání
ekonomické procesy
rozpočet – kraj
  • srovnání rozpočtu s realitou
  • rovnoměrnost a efektivita čerpání
ekonomické procesy
jiné zdroje finančních prostředků
  • čerpání (poplatky MŠ, ŠD, ŠJ…)
  • čerpání sponzorských darů
  • využívání možností grantů a jejich čerpání
ekonomické procesy
doplňková činnost
  • soulad s vnitřní legislativou školy i se zákony, předpisy, vyhláškami
  • efektivita
organizační schéma
  • efektivita delegování
  • soulad pracovní náplně s realitou
kariérní růst a DVPP
  • soulad se ŠVP a koncepcí školy
  • účast pracovníků na DVPP
  • efektivita DVPP
pracovní řád
  • soulad se zákony a vyhláškami
podpora pracovníků školy
  • spokojenost pracovníků s prostředím školy
  • efektivita využívání prostředků FKSP v souladu s koncepcí školy
  • efektivita kritérií pro odměňování
plán zaměstnanosti
  • efektivita využívání aprobovanosti v souladu s koncepcí školy
  • efektivita využívání schopností pracovníků
  • podpora DVPP dle zájmů a schopností v souladu s koncepcí školy
  • přijímání nových pracovníků v souladu s koncepcí školy
kultura školy
  • spokojenost veřejnosti se školou
  • návštěvnost veřejnosti na akcích školy
  • spokojenost rodičů se školou
klima školy
  • informovanost pracovníků školy dle potřeb pracovníků i školy
  • informovanost rodičů
  • zapojování pracovníků do dění ve škole
  • spokojenost pracovníků
  • spokojenost žáků
  • spokojenost rodičů
ŠVP
  • soulad ŠVP s RVP
prostorové a materiální podmínky
  • využívání prostor a zařízení školy v souladu s ŠVP MŠ a ZŠ
  • využívání prostor a zařízení školy s  potřebami žáků a pracovníků školy
podmínky pro hygienické a bezpečné vzdělávání
  • využívání prostor a zařízení školy pro hygienu a bezpečnost v souladu s ŠVP
  • dodržování stravovacího a pitného režimu v souladu s ŠVP
psychosociální podmínky
  • řešení problémů a konfliktů mezi dětmi
  • spoluúčast dětí na řešení konfliktů
  • začleňování všech do kolektivu
  • trávení volného času dětí ve škole
personální podmínky (odborné a lidské)
  • DVPP a provozních zaměstnanců v souladu s ŠVP školy
  • aplikace poznatků z DVPP
organizační podmínky
  • režim života školy v souladu s ŠVP školy
  • školní řád a pravidla v souladu s ŠVP školy
spolupráce rodičů a žáků
  • konzultace ve třech
  • účast rodičů na akcích školy, třídních schůzkách, výuce, vzdělávání
spolupráce školy s jinými subjekty
  • účast žáků na akcích občanských sdružení
  • spolupráce se školskou radou
  • spolupráce s obcí, třídění odpadu
  • návštěva OÚ
  • spolupráce s ostatními školami v regionu, společné vzdělávání
uplatňování strategií výchovy a vzdělávání pro rozvoj klíčových kompetencí – obecná charakteristika
  • používání strategií výchovy a vzdělávání v souladu s ŠVP
  • efektivita používaných strategií výchovy a vzdělávání
  • žáci chápou smysluplnost jednotlivých strategií výchovy a vzdělávání
strategie vyučování (předměty)
  • používání strategií výchovy a vzdělávání v souladu s ŠVP
  • efektivita používaných strategií výchovy a vzdělávání
  • žáci chápou smysluplnost jednotlivých strategií výchovy a vzdělávání
strategie učení
  • žáci používají strategie učení v souladu s ŠVP
podpora žákům (intaktní i neintaktní)
  • začlenění dítěte do kolektivu
  • aktivní přístup dítěte k učení
  • přijímání a využívání odlišností
  • individuální přístup
podpora žákům (SPLUCGH a nadaní)
  • individuální přístup
zjišťování dosažené úrovně klíčových kompetencí
  • využívání klíčových kompetencí žáky v souladu s ŠVP
  • dosažená úroveň klíčových kompetencí
zjišťování dosažené míry očekávaných výstupů v předmětech
  • dosažená míra výstupů jednotlivými žáky
  • soulad úrovně výstupů jednotlivých žáků s ŠVP
spokojenost
  • spokojenost pracovníků
  • spokojenost žáků
  • spokojenost rodičů

 

Nahoru