 Konzultační centra
pomáhají středním odborným školám při zpracování školních vzdělávacích programů
(ŠVP) a v krajích všem školám nabízejí:
Konzultační centra
pomáhají středním odborným školám při zpracování školních vzdělávacích programů
(ŠVP) a v krajích všem školám nabízejí:
- konzultace k tvorbě, realizaci a inovaci ŠVP,
- praktické workshopy pro učitele k tématům souvisejícím se ŠVP,
- metodické materiály k tvorbě a realizaci ŠVP.
Centra koordinuje a metodicky řídí Národní ústav pro vzdělávání, školské poradenské zařízení a zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků (NÚV).
Regionální konzultační centra ukončila svou činnost, o konzultace a semináře školy nepřijdou
Regionální konzultační centra končí svou činnost v rámci projektu Kurikulum S k 31. lednu 2012. Od února budou služby nabízet ve všech krajích vzdělávací instituce, u kterých byla konzultační centra na počátku projektu zřízena, tyto služby už nebudou zdarma. Kontakty na instituce nabízející konzultace, vzdělávací akce a další pomoc pedagogickým pracovníkům v kurikulární reformě najdete zde.
 Přehled konzultačních center
Přehled konzultačních center
 stránky pro
regionální konzultační centra
 stránky pro
regionální konzultační centra
pro vstup do této sekce je nezbytné zadat heslo
potřebujete nové přístupové heslo?
Vstup
Články:
- Učitelé požadují individuální konzultace i posuzování celých ŠVP
- Konzultační centra pořádají exkurze na pracoviště a kulaté stoly k sociálnímu partnerství
- Konzultační centra loni proškolila 4000 učitelů
- Olomoucké konzultační centrum proškolilo už 300 pedagogů
- Konzultační centrum Zlínského kraje už pořádá semináře pro učitele
- Vzniklo konzultační centrum ve Zlínském kraji
- Konzultační centrum Libereckého kraje pořádá semináře podle požadavků škol v kraji
- Konzultační centrum Ústeckého kraje plánuje spolupráci s libereckým centrem
- Za rok pomohla konzultační centra dvěma tisícům učitelů odborných škol
- Tvorba ŠVP pro praktickou školu
- Zástupci konzultačních center si mezi sebou vyměnili zkušenosti
- Konzultační centra připravují podzimní semináře
- Konzultační centrum Praha nabízí své služby odborným školám v Praze a konzervatořím v celé ČR
- Krajské centrum v Jihočeském kraji propojuje školy, sociální partnery a řešitele projektu
- Tři konzultační centra pořádají od září kvalifikační kurzy pro učitele
- Konzultační centra pomáhají školám vydávat Europass
- Nová konzultační centra v Libereckém a Ústeckém kraji
- Porada zástupců konzultačních center
- Konzultační centra začala pomáhat školám při reformě
Publikace





 Příručka CLIL ve výuce - jak zapojit cizí jazyky do vyučování otevírá možnosti integrované výuky v takovém typu
vzdělávání, ve kterém se plánuje zavést cizí jazyk nebo alespoň prvky cizojazyčné výuky v odborném předmětu.
Pojem odborný předmět používáme pro jakýkoliv vzdělávací obsah nejazykového charakteru, který je vyučován na
jakémkoliv typu a stupni vzdělávání. V příručce o CLIL (Content and Language Integrated Learning), tj. obsahově
a jazykově integrovaném vyučování, naleznete charakteristické rysy pro CLIL v českém prostředí. Snažili jsme se
vymezit důležité principy a cíle CLIL výuky. Zabýváme se také plánováním a realizací CLIL ve vyučovací hodině. Proto
jsme zahrnuli množství praktických příkladů, metodických návodů a doporučení, které by měly sloužit cílové skupině
učitelů nejazykových předmětů základních a středních škol.
Příručka CLIL ve výuce - jak zapojit cizí jazyky do vyučování otevírá možnosti integrované výuky v takovém typu
vzdělávání, ve kterém se plánuje zavést cizí jazyk nebo alespoň prvky cizojazyčné výuky v odborném předmětu.
Pojem odborný předmět používáme pro jakýkoliv vzdělávací obsah nejazykového charakteru, který je vyučován na
jakémkoliv typu a stupni vzdělávání. V příručce o CLIL (Content and Language Integrated Learning), tj. obsahově
a jazykově integrovaném vyučování, naleznete charakteristické rysy pro CLIL v českém prostředí. Snažili jsme se
vymezit důležité principy a cíle CLIL výuky. Zabýváme se také plánováním a realizací CLIL ve vyučovací hodině. Proto
jsme zahrnuli množství praktických příkladů, metodických návodů a doporučení, které by měly sloužit cílové skupině
učitelů nejazykových předmětů základních a středních škol.
 Příručka si klade za úkol pomoci těm, kteří uvažují o modulové výuce a chtěli by začlenit moduly do svých školních
vzdělávacích programů nebo je využívat pro rozvíjení mobility žáků a učitelů v rámci ECVET. Příručka se obsahově
skládá ze dvou částí: V první části (kapitola 1–4) popisuje obecně vzdělávací moduly, jejich tvorbu a využití pro
zpracování ŠVP. V další části (kapitola 5) se věnuje využití a zpracování vzdělávacích modulů pro podporu mobility
žáků v rámci systému  ECVET .
Příručka si klade za úkol pomoci těm, kteří uvažují o modulové výuce a chtěli by začlenit moduly do svých školních
vzdělávacích programů nebo je využívat pro rozvíjení mobility žáků a učitelů v rámci ECVET. Příručka se obsahově
skládá ze dvou částí: V první části (kapitola 1–4) popisuje obecně vzdělávací moduly, jejich tvorbu a využití pro
zpracování ŠVP. V další části (kapitola 5) se věnuje využití a zpracování vzdělávacích modulů pro podporu mobility
žáků v rámci systému  ECVET .