soubor přílohy (182,22 KB)
Koncepční záměr rozvoje školy pro školní roky 2010/2011 - 2012/2013 vychází z dlouhodobé Vize školy.
1) Doplňující materiály: Školní vzdělávací programy – MŠ, ZŠ, ŠD, školní řád MŠ, školní řád ZŠ, vnitřní řád ŠD, školní projekt Podpory ZŽS, jehož součástí je Minimální preventivní program, provozní řád ZŠ, MŠ a ŠJ,evaluační plán školy, plán hlavních kontrol ředitelky školy a plány kontrol ostatních pracovníků a další materiály důležité pro organizaci školy.
2) Základní cíl:
- plnění cílů Vize školy
- rozvíjet vzdělanost žáků – klíčové kompetence
- soustavně vést děti a žáky ke slušnému chování a vystupování
- vštípit dětem a žákům základní návyky z oblasti ekologického chování
- zaměřit se na kooperativní činnosti žáků při výuce i mimo vyučování
- podporovat partnerské vztahy mezi pracovníky jednotlivých součástí školy – společná metodická sdružení ( ZŠ, MŠ, ŠD), příprava na školu (ZŠ, MŠ), příprava kroužků ( ŠD, MŠ)
- spolupráce s rodinou
- podpora DVPP ve stanovených prioritních oblastech
- k hodnocení žáků využívat i standardizované testy
- evaluace a autoevaluce práce školy
3) Vzdělávací programy:
- Školní vzdělávací program Škola pro všechny
- Základní škola č.j. 16 847/96-2 – výuka do školního roku 2010/2011
- Časově tématické plány jednotlivých předmětů v ročnících
- Individuálně vzdělávací plány pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami
- Školní vzdělávací program MŠ – Námořnická školička
- Školní vzdělávací program ŠD - Školní družina pro všechny
4) Rozvoj kvality a vzdělanosti žáků
Cíl |
Prostředky |
Nadstavba |
Výuka jazyků |
Povinný předmět ve 1. – 5.tř. Anglický jazyk Návštěvy knihovny Besedy se spisovateli a jejich předčítání |
Seminář Čj – 5.tř. PC programy Projekty Petr Jančařík |
Úroveň čtení, psaní |
Využívání knih ŽK Mimočítanková četba, encyklopedie ve výuce |
Práce v Informačním centru, třídní knihovničky, časopisy ve výuce, internet Projekty Čtenářský klub ŠD |
Rozvoj mluveného slova |
Vyprávění zážitků, hovořit nahlas v každém předmětu, popisovat situace NE odříkávat naučené pasáže Logopedické chvilky – ZŠ i MŠ |
Recitační soutěž Čtenářská soutěž Projekty Čtenářský klub ŠD |
Matematické dovednosti |
Zadávání úkolů podporující logické myšlení, automatizace postupových algoritmů |
Mezinárodní matematická soutěž KLOKÁNEK Matematické olympiády Počítač ve výuce- dle možností Seminář z matematiky – 5.tř. |
Estetické cítění |
Úprava sešitů žáků, úklid pracovního místa, úprava a výzdoba třídy, školy… Portfolio žáka |
Výstavy – vestibul, chodby, třídy Školní kalendář Tvořivý klub ŠD Kroužky: ZŠ – výtvarná dílna Návštěvy divadel, kin |
Rozvíjení hudebního talentu |
Zpíváme každý den Poslech různých žánrů hudby Popis zážitků Spojení hudby a pohybu Využití rytmických nástrojů |
Sborový zpěv Kroužky: hra na flétnu a na kytaru
|
Tělesný rozvoj |
Každodenní zařazování uvolňovacích a relaxačních chvilek do vyučování Cvičení v přírodě Plavecký výcvik- ZŠ, MŠ |
NP- pohybové hry, kroužky – kroužek ZŠ – sportovní hry, jóga, cvičení Pilátes ŠD – pravidelné sportovní soutěže Výlety na kolech Turistické výlety a vycházky Návštěvy solné jeskyně MŠ, ZŠ |
Vztah k přírodě |
Učit se o přírodě v přírodě, pozorování okolí, environmentální výchova |
Návštěvy ZOO Projekty, exkurze |
Tradice |
Vycházky do Božkova a jeho okolí, vycházky do centra města |
Kroniky školy Dny otevřených dveří Školní výlety |
ICT |
Výuka některých předmětů v PC učebně |
Kroužky informatiky |
Dopravní výchova |
Prolínání tématiky ve všech předmětech |
Dopravní hřiště při 33.ZŠ v Plzni Výtvarné soutěže |
Zdravý životní styl |
Školní projekt Podpora ZŽS |
Projekty, besedy Spolupráce s ÚZ se sídlem v Plzni |
Mimořádné životní situace |
Zařazení do výuky jednotlivých předmětů Využití učebních pomůcek s PS |
Plány školy jak takové situace řešit |
5) Péče o žáky a jejich výchova:
- o mimořádně nadané žáky - pracovat podle zpracovaného individuálního vzdělávacího plánu žáka, zadávání rozšiřujícího učiva, více samostatné práce, při které jsou potřeba další informace, příprava na přijímací zkoušky na víceletá gymnázia, školní olympiády
- o talentované žáky – zadávání rozšiřujícího učiva, více samostatné práce, při které jsou potřeba další informace, příprava na přijímací zkoušky na víceletá gymnázia, školní olympiády
- o méně nadané žáky – zadávání méně obtížných úkolů, různé varianty hodnocení; stanovit hranici možností žáka a dále ji rozvíjet, využít ( na základě doporučení SPC nebo PPP)
- o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a se zdravotním postižením – spolupracovat s rodinou a odborníky; zařazování do ANP, logopedické péče a pracovat podle individuálního vzdělávacího plánu
- péči věnovat oblasti výchovy k toleranci a odpovědnosti dětí a žáků ke slabším a zdravotně postiženým dětem
- vést děti a žáky k vzájemné pomoci
- při výchově spolupracovat s rodinou a společně řešit problémy
- vandalismu, násilí a šikaně čelit mezi žáky osvětou ( besedy, přednášky, zapojení do soutěží, akcí školy, dobrým příkladem..), důsledným dodržováním dozorů a včasným a důsledným řešením všech problémů ve spolupráci s rodinou a odborníky, dodržování metodických pokynů MŠMT ČR k této problematice.
6) Nepovinné předměty a zájmová mimoškolní činnost:
- Nepovinné předměty ZŠ: přípravný sborový zpěv, sborový zpěv , pohybové hry - úprava možná v každém školním roce
- V rámci doplňkové činnosti školy: hra na flétnu a kytaru, informatika, dobrý start, jóga výtvarná dílna, sportovní hry, seminář z českého jazyka a matematiky
7) Evaluace školy:
Plán koncepce rozvoje školy podléhá hodnocení
v rámci vlastního hodnocení školy.
8) Péče o pedagogické pracovníky:
- Plán DVPP
- FKSP
- Společné akce pracovníků školy
- Pracovní prostředí
- Relaxační prostředí
- Nabídka studijních materiálů, odborných knih apod.
9) Celoškolní akce:
- Organizace projektových dnů – Den země, Velikonoce, Vánoce
- Organizace mimoškolních akcí: školní výlety, exkurze, školní olympiády, soutěže
- Školní kalendář
- Dětské olympijské hry
- Školní soutěže – výtvarná, recitační, sportovní, čtenářská
- Týden pro MŠ
- Akce ŠD navazující na ŠVP ZV
- Akce MŠ – dílny pro rodiče, výlety, tématické vycházky, kroužky
10) Škola a veřejnost:
- Rada rodičů – nejméně dvakrát ročně seznámit rodiče s děním ve škole
- Dle zájmu rodičů spolupráce na různých dokumentech školy
- Uskutečnění Dne otevřených dveří – leden
- Společné akce s rodiči – Vánoční jarmark apod.
11) Materiálně technické podmínky školy:
- Estetická výzdoba chodeb školy a vestibulu
- Postupná modernizace vybavení tříd a dalších místností
- Vybavení výpočetní technikou
- Dokončení úpravy dvora
- Výměna oken - severní část budovy + fasáda
- Projekt na nové šatny a výtah pro školní kuchyň
- Využití šablon EU
Koncepční záměr rozvoje školy na roky 2010/2011 – 2012/2013 byl schválen pedagogickou radou dne 30.8.2010.
Mgr. Hana Stýblová
ředitelka školy