Zásady pro převedení slovního hodnocení do klasifikace nebo klasifikace do slovního hodnocení pro stanovení celkového hodnocení žáka na vysvědčení (ŠVP školy)
Prospěch
Ovládnutí učiva předepsaného osnovami |
|
1 – výborný |
Ovládá bezpečně |
2 – chvalitebný |
Ovládá |
3 – dobrý |
V podstatě ovládá |
4 – dostatečný |
Ovládá se značnými mezerami |
5 – nedostatečný |
Neovládá |
Úroveň myšlení |
|
1 – výborný |
Pohotový, bystrý, dobře chápe souvislosti |
2 – chvalitebný |
Uvažuje celkem samostatně |
3 – dobrý |
Menší samostatnost v myšlení |
4 – dostatečný |
Nesamostatné myšlení |
5 – nedostatečný |
Odpovídá nesprávně i na návodné otázky |
Úroveň vyjadřování |
|
1 – výborný |
Výstižné a poměrně přesné |
2 – chvalitebný |
Celkem výstižné |
3 – dobrý |
Myšlenky vyjadřuje ne dost přesně |
4 – dostatečný |
Myšlenky vyjadřuje se značnými obtížemi |
5 – nedostatečný |
I na návodné otázky odpovídá nesprávně |
Celková aplikace vědomostí, řešení úkolů, chyby, jichž se žák dopouští |
|
1 – výborný |
Užívá vědomostí a spolehlivě a uvědoměle dovedností, pracuje samostatně, přesně a s jistotou |
2 – chvalitebný |
Dovede používat vědomosti a dovednosti při řešení úkolů, dopouští se jen menších chyb |
3 – dobrý |
Řeší úkoly s pomocí učitele a s touto pomocí snadno překonává potíže a odstraňuje chyby |
4 – dostatečný |
Dělá podstatné chyby, nesnadno je překonává |
5 – nedostatečný |
Praktické úkoly nedokáže splnit ani s pomocí |
Píle a zájem o učení |
|
1 – výborný |
Aktivní, učí se svědomitě a se zájmem |
2 – chvalitebný |
Učí se svědomitě |
3 – dobrý |
K učení a práci nepotřebuje větších podnětů |
4 – dostatečný |
Malý zájem o učení, potřebuje stálé podněty |
5 – nedostatečný |
Pomoc a pobízení k učení jsou zatím neúčinné |
Chování
1 – velmi dobré |
Žák uvědoměle dodržuje pravidla chování a ustanovení vnitřního řádu školy. Méně závažných přestupků se dopouští ojediněle. Žák je však přístupný výchovnému působení a snaží se své chyby napravit. |
2 – uspokojivé |
Chování žáka je v rozporu s pravidly chování a ustanoveními vnitřního řádu školy. Žák se dopustí závažného přestupku proti pravidlům slušného chování nebo vnitřnímu řádu školy; nebo se opakovaně dopustí méně závažných přestupků. Zpravidla se přes důtku třídního učitele školy dopouští dalších přestupků, narušuje výchovně vzdělávací činnost školy. Ohrožuje bezpečnost a zdraví svoje nebo jiných osob. |
3 – neuspokojivé |
Chování žáka ve škole je v příkrém rozporu s pravidly slušného chování. Dopustí se takových závažných přestupků proti školnímu řádu nebo provinění, že je jimi vážně ohrožena výchova nebo bezpečnost a zdraví jiných osob. Záměrně narušuje hrubým způsobem výchovně vzdělávací činnost školy. Zpravidla se přes důtku ředitele školy dopouští dalších přestupků. |