4) Zásady pro používání slovního hodnocení v souladu s § 15 odst. 2 vyhlášky č. 48/2005 Sb., o základním vzdělávání, včetně předem stanovených kritérií
1. O slovním hodnocení výsledků vzdělávání žáka na vysvědčení rozhoduje ředitel školy se souhlasem školské rady a po projednání v pedagogické radě.
2. Třídní učitel po projednání s vyučujícími ostatních předmětů převede slovní hodnocení do klasifikace nebo klasifikaci do slovního hodnocení v případě přestupu žáka na školu, která hodnotí odlišným způsobem, a to na žádost této školy nebo zákonného zástupce žáka.
3. Je-li žák hodnocen slovně, převede třídní učitel po projednání s vyučujícími ostatních předmětů slovní hodnocení do klasifikace pro účely přijímacího řízení ke střednímu vzdělávání.
4. U žáka s vývojovou poruchou učení rozhodne ředitel školy o použití slovního hodnocení na základě žádosti zákonného zástupce žáka.
5. Výsledky vzdělávání žáka v jednotlivých povinných a nepovinných předmětech stanovených školním vzdělávacím programem a chování žáka ve škole a na akcích pořádaných školou jsou v případě použití slovního hodnocení popsány tak, aby byla zřejmá úroveň vzdělání žáka, které dosáhl zejména ve vztahu k očekávaným výstupům formulovaným v učebních osnovách jednotlivých předmětů školního vzdělávacího programu, k jeho vzdělávacím a osobnostním předpokladům a k věku žáka. Slovní hodnocení zahrnuje posouzení výsledků vzdělávání žáka v jejich vývoji, ohodnocení píle žáka a jeho přístupu ke vzdělávání i v souvislostech, které ovlivňují jeho výkon, a naznačení dalšího rozvoje žáka. Obsahuje také zdůvodnění hodnocení a doporučení, jak předcházet případným neúspěchům žáka a jak je překonávat.
5 Zásady pro stanovení celkového hodnocení žáka na vysvědčení v případě použití slovního hodnocení nebo kombinace slovního hodnocení a klasifikace
Prospěch
| Ovládnutí učiva předepsaného osnovami | |
| 1 – výborný | ovládá bezpečně | 
| 2 – chvalitebný | ovládá | 
| 3 – dobrý | v podstatě ovládá | 
| 4 – dostatečný | ovládá se značnými mezerami | 
| 5 - nedostatečný | neovládá | 
| Úroveň myšlení | |
| 1 – výborný | pohotový, bystrý, dobře chápe souvislosti | 
| 2 – chvalitebný | uvažuje celkem samostatně | 
| 3 – dobrý | menší samostatnost v myšlení | 
| 4 – dostatečný | nesamostatné myšlení | 
| 5 - nedostatečný | odpovídá nesprávně i na návodné otázky | 
| Úroveň vyjadřování | |
| 1 – výborný | výstižné a poměrně přesné | 
| 2 – chvalitebný | celkem výstižné | 
| 3 – dobrý | myšlenky vyjadřuje ne dost přesně | 
| 4 – dostatečný | myšlenky vyjadřuje se značnými obtížemi | 
| 5 - nedostatečný | i na návodné otázky odpovídá nesprávně | 
| Celková aplikace vědomostí, řešení úkolů, chyby, jichž se žák dopouští | |
| 1 – výborný | užívá vědomostí a spolehlivě a uvědoměle dovedností, pracuje samostatně, přesně a s jistotou | 
| 2 – chvalitebný | 
dovede používat vědomosti a dovednosti při řešení | 
| 3 – dobrý | řeší úkoly s pomocí učitele a s touto pomocí snadno překonává potíže a odstraňuje chyby | 
| 4 – dostatečný | dělá podstatné chyby, nesnadno je překonává | 
| 5 - nedostatečný | praktické úkoly nedokáže splnit ani s pomocí | 
| Píle a zájem o učení | |
| 1 – výborný | aktivní, učí se svědomitě a se zájmem | 
| 2 – chvalitebný | učí se svědomitě | 
| 3 – dobrý | k učení a práci nepotřebuje větších podnětů | 
| 4 – dostatečný | malý zájem o učení, potřebuje stálé podněty | 
| 5 - nedostatečný | pomoc a pobízení k učení jsou zatím neúčinné | 
Chování
| 1 – velmi dobré | Žák uvědoměle dodržuje pravidla chování a ustanovení vnitřního řádu školy. Méně závažných přestupků se dopouští ojediněle. Žák je však přístupný výchovnému působení a snaží se své chyby napravit. | 
| 2 - uspokojivé | Chování žáka je v rozporu s pravidly chování a s ustanoveními vnitřního řádu školy. Žák se dopustí závažného přestupku proti pravidlům slušného chování nebo vnitřnímu řádu školy; nebo se opakovaně dopustí méně závažných přestupků. Zpravidla se přes důtku třídního učitele školy dopouští dalších přestupků, narušuje výchovně vzdělávací činnost školy. Ohrožuje bezpečnost a zdraví svoje nebo jiných osob. | 
| 3 - neuspokojivé | Chování žáka ve škole je v příkrém rozporu s pravidly slušného chování. Dopustí se takových závažných přestupků proti školnímu řádu nebo provinění, že je jimi vážně ohrožena výchova nebo bezpečnost a zdraví jiných osob. Záměrně narušuje hrubým způsobem výchovně vzdělávací činnost školy. Zpravidla se přes důtku ředitele školy dopouští dalších přestupků. | 


