| 
 
Předmět evaluace
 
 | 
 
Cíle evaluace
 
 | 
 
Kritéria evaluace
 
 | 
| 
 
Podmínky vzdělávání:
 
 | 
 
 
 
 | 
 
 
 
 | 
| 
 
Věcné podmínky
 
 | 
 
1. Vhodnost dětského 
nábytku 
2. Struktura 
v prostoru pro děti 
s PAS 
3. Materiální   
Vybavenost
 
 | 
 
1. bezpečnost, antropometrické požadavky, 
dostatečnost 
2. vymezení částí k jednotlivým činnostem, 
vizualizovaný denní režim pro každé dítě 
s PAS, aktuální obměny 
3. dostatek vhodných pomůcek, dosažitelnost 
hraček pro děti, zahrada – vybavenost, 
bezpečnost
 
 | 
| 
 
Životospráva
 
 | 
 
1. Pitný režim 
2. Strava 
3. Pohyb 
4. Pravidelnost 
5. Respektování 
individuálních 
potřeb
 
 | 
 
1. dodržování pitného režimu, volný přístup 
k tekutinám pro děti během celého dne, 
umožnění sebeobsluhy v nalévání 
2. nabídka pestré stravy, ovoce a zeleniny, 
nenucení dětí do jídla 
3. dostatek volného pohybu – prostory MŠ, 
tělocvična, zahrada, pobyt venku 
4. zajištění pravidelného denního řádu, 
flexibilita v případě potřeby 
5. aktivita x odpočinek, 
nenucení ke spánku
 
 | 
| 
 
Psychosociální podmínky
 
 | 
 
1. Prostředí MŠ 
2. Adaptace 
3. Individuální  Přístup
 
 | 
 
1. jednoduchost, útulnost, struktura, rodinná 
a přátelská atmosféra, dostatek podnětů, 
možnost volby - přístupnost hraček 
2. nenásilný, klidný přístup, včasné zjištění 
informací o dítěti (prevence problémů), 
postupné zapojování do činností 
3. vhodnost motivace, přiměřená zátěž, klidný 
průběh výchovně-vzdělávacího procesu, 
funkční komunikace – snižování, oční 
kontakt, jasné pokyny pro každé dítě, 
užívání hry
 
 | 
| 
 
Organizace
 
 | 
 
1. Denní řád 
2. Program 
3. Bezpečnost
 
 | 
 
1. přizpůsobenost potřebám dětí, pružnost 
a flexibilita 
2. vyváženost podílů řízené práce a spontánních 
činností, nadstandartní aktivity, dostatek času 
pro hru a relaxaci, ohled na individuální 
potřeby dětí 
3. zajištění bezpečnosti – zamykání, vhodný 
nábytek, dodržování pravidel třídy
 
 | 
| 
 
Personální podmínky
 
 | 
 
1. Kvalifikovanost 
2. Pedagogický sbor 
3. Ostatní 
zaměstnanci
 
 | 
 
1. dosažená odborná kvalifikace, průběžné 
doplňování kvalifikace, DVPP, podpora 
ředitelky školy 
2. profesní jednání, spolupráce s odborníky 
– SPC,  pravidelná logopedická péče 
3. zajištění provozu, pravidelná rehabilitační 
péče, spolupráce s pedagogickým sborem
 
 | 
| 
 
Spolupráce s rodiči
 
 | 
 
1. Spoluúčast rodičů 
2. Informovanost 
3. Rodinná výchova
 
 | 
 
1. důvěra a spolupráce mezi pedagogy a rodiči, 
podíl rodičů na dění v MŠ 
2. pravidelné informace o rozvoji dítěte v MŠ, 
dohoda o společném postupu při výchově 
a vzdělávání 
3. podpora rodiny v péči o dítě, nabídka 
poradenského servisu
 
 | 
| 
 
Řízení MŠ
 
 | 
 
1. Pedagogický sbor 
2. Informační systém 
3. Motivace 
od ředitelky školy 
4. Plánování 
5. Partnerské 
spolupráce
 
 | 
 
1. jasné vymezení a dodržování povinností 
a pravomocí pedagogických pracovníků 
2. stanovení předávání informací, funkčnost 
3. zapojování do řízení a rozhodování, 
respekt k názorům pedagogů 
4. funkčnost, opora o zpětnou vazbu, společná 
tvorba ŠVP a TVP, smysluplnost evaluace 
5. spolupráce se zřizovatelem, ZŠ, SPC, Zoo, 
knihovna...
 
 | 
| 
 
Cíle vzdělávání:
 
 | 
 
 
 
 | 
 
 
 
 | 
| 
 
Dlouhodobé
 
 | 
 
1. Rozvoj dítěte 
2. Příprava na školní 
vzdělávání 
3. Výchova 
ke zdravému 
životnímu stylu
 
 | 
 
1. vyrovnávání vývoje – posilování oslabených 
oblastí, podpora sebeobsluhy 
a samostatnosti, rozvíjení schopnosti 
komunikovat jakoukoli formou 
a schopnosti vyžádat si pomoc, utváření 
hodnot a postojů 
2. systematické rozvíjení kognitivní oblasti 
pro nejvhodnější zařazení k dalšímu 
vzdělávání, průběžná spolupráce 
s psychology SPC i rodiči 
3. neulpívání na jednostranné stravě, kladný 
vztah k ovoci a zelenině, dodržování pitného 
režimu, pravidelný pobyt venku, prevence 
nemocí a úrazů
 
 | 
| 
 
Dílčí
 
 | 
 
1. Naplňování dílčích 
cílů pomocí 
vzdělávací nabídky
 
 | 
 
1. vhodnost, individualizace náročnosti 
úkolu, směřování k očekávaným 
kompetencím
 
 | 
| 
 
Vzdělávací obsah 
 
______________
 
Vzdělávací proces 
 
 
 
 
_______________
 
Výsledky vzdělávání
 
 | 
 
1. Téma 
2. Integrované bloky 
3. Třídní vzdělávací 
program 
 
 
_________________ 
1. Způsob práce 
pedagogů 
2. Průběh vzdělávání
 
 
 
_________________
 
1. Hodnocení 
výsledků
 
 | 
 
1. vhodnost daného tématu 
2. vhodnost tematických částí, naplňování 
očekávaných kompetencí (viz evaluace 
na úrovni třídy) 
3. způsob zpracování, zahrnutí všech pěti 
vzdělávacích oblastí, dosahování dílčích cílů 
______________________________________ 
1. individualizace, vizualizace, struktura, 
skupinová práce, bez frontálního systému, 
užití názorného i prožitkového učení 
2. interakce mezi učitelkou a dítětem 
(partnerský vztah), komunikace mezi 
učitelkou a dítětem (snižování, vhodný 
komunikační systém), kvalita spolupráce 
mezi pedagogy a s rodiči 
______________________________________
 
1. plnění TVP, dosahování očekávaných 
kompetencí u dětí
 
 |