Výběr jazyka
Cz
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Web není aktualizován od roku 2012

Příloha č. 6: Metodický list

soubor přílohy soubor přílohy (309,38 KB)


Vlivy na kvalitu učení a vyučování v 1. a 2. ročníku

1. Vztah k učiteli, vztah k dětem:

  • Šetření provedeno v rámci třídy
  • Na základě dětské kresby (pastelkami) vyšetřeny sociální vztahy v třídním kolektivu
  • Úkolem dítěte je vyjádřit kladné a záporné postavy ve třídě, zachytit celkovou atmosféru
  • Hodnocení provedeno rozborem kresby

2. únava:

  • Šetření provedeno během jednoho vyučovacího dne.
  • Děti vybarvují na začátku a na konci každé vyučovací hodiny symbol svého pocitu únavy – květinku:

 

2 květinky





3. Povídání o škole doma:

  • Řízený rozhovor (sezení v kruhu)
  • Hlavní okruhy:
    • Hovoříte denně o škole?
    • Začínáš vyprávět ty nebo rodiče?
    • Míra samostatnosti při domácí přípravě

4. Řešení konfliktů:

  • dítě – dítě
  • učitelka – dítě

(řízený rozhovor (individuálně)

5. Bezpečnost, ponižování

  • Cítil ses bezpečně ve škole?
  • Ublížilo ti něco?

(Dítě vyjádří svůj pocit za celé uplynulé období školní docházky).

Vybarvi odpovídající obrázek:

2 smajlíky

 




6. Vztah k jednotlivým předmětům:

  • Žáci vyjadřují svůj vztah k jednotlivým vyučovacím předmětům, obdrží lístečky, jejich počet odpovídá všem vyučovacím předmětům. Dítě pokládá lístečky k symbolům např. TV – cvičební úbor, ČJ – učebnice

7. Těším se do školy

  • Žák během jednoho týdne vždy po příchodu vymaluje sluníčko nebo mráček

 

Nahoru