V obecné rovině předpokládáme následující změnu:
Před:
Autoevaluace je chápána převážně jako administrativní požadavek
shora
Po:
Autoevaluace je chápána převážně jako nezbytná součást zkvalitňování práce školy.
Této změny bude dosaženo prostřednictvím výstupů z projektu, které konkrétně změní stav především v následujících oblastech:
Před:
Roztříštěná nabídka evaluačních nástrojů
Roztříštěnost příkladů dobré praxe
Absence poradenského systému k AE
Roztříštěná nabídka DVPP k AE
Vzdělávání k AE zaměřeno jen na ředitele škol
Ojedinělá výměna zkušeností mezi školami
Absence funkčního propojení AE s externí evaluací
Přehledný systém validizovaných evaluačních nástrojů
Po:
Recenzovaná nabídka příkladů efektivní praxe
Funkční systém poradenství k AE
Z hlediska kvantity i kvality ucelený modulární systém vzdělávání k AE
Komplexní nabídka pro další zainteresované partnery (koordinátoři AE, učitelé, ČŠI, zřizovatelé)
Motivovaná výměna zkušeností škol
Funkční a konsensuální propojení AE a externí evaluace