Plán autoevaluace ZŠ sv. Voršily na školní roky 2006/2007 až 2009/2010 stanovil v jednotlivých oblastech následující kritéria:
Autoevaluace školy v oblasti podmínek vzdělávání je prováděna na základě těchto kritérií:
- materiální vybavení školy slouží všem žákům a učitelům
- odborné učebny jsou maximálně využívány
- žáci se specifickými poruchami učení mají k dispozici potřebné výukové pomůcky, se kterými pracují podle návodu učitele
- distribuce učebnic, pracovních sešitů, didaktických pomůcek a techniky do tříd a kabinetů je podle potřeb
Autoevaluace školy v oblasti průběhu vzdělávání a jeho výsledků je prováděna na základě těchto kritérií:
- školní vzdělávací program je v souladu s RVP ZV
- vzdělávání žáků probíhá s ohledem na jejich individuální zvláštnosti a potřeby
- metody výuky přispívají k rozvoji klíčových kompetencí
- výuka motivuje žáky k vlastnímu učení a vychází vstříc rozmanitým potřebám jednotlivých žáků
- učitelé poskytují žákům prostor pro samostatné objevování, tvůrčí a praktické činnosti
- žáci mají prostor k vyjadřování vlastních názorů, komunikují s učitelem i spolužáky
- žáci i rodiče souhlasí s daným způsobem hodnocení
- žáci mají zájem na účasti v soutěžích, kde mohou uplatnit vědomosti a dovednosti, v nichž vynikají
Autoevaluace školy v oblasti klimatu školy a vztahů s rodiči je prováděna na základě těchto kritérií:
- škola má příjemné a bezpečné prostředí s vybavením, které odpovídá potřebám školy
- vztahy mezi učiteli, žáky a rodiči jsou partnerské
- rodiče jsou informováni o prospěchu a chování svých dětí
- účast rodičů na třídních schůzkách je více než 50%
- rodiče projevují zájem o akce pořádané školou (duchovní obnovy, den otevřených dveří, ples školy, vánoční trhy, školní výstavy, přednášky a besedy)
- klima ve vyučovací hodině je přátelské a motivující, žáci mají důvěru k učiteli