Pedagogický sbor měl ve školním roce 2009/2010 44 členů, z toho osm vychovatelek školní družiny. Sbor tvořili celkem rovnoměrně věkově zastoupení pedagogové a dvě asistentky pedagoga. Ve škole pracují dva speciální pedagogové, výchovná poradkyně, protidrogový koordinátor a školní kaplan.
Ve škole se vzdělávají žáci dojíždějící z různých městských částí Prahy, ojediněle i z blízkého okolí Prahy. Žáky školy jsou také děti cizích státních příslušníků, integrované děti se zdravotním postižením nebo speciálními vzdělávacími potřebami, děti v individuálním vzdělávání a žáci studující v zahraničních školách. Škola má 18 tříd 1. až 9. ročníku, v každém ročníku po dvou třídách. Vzdělává 480 žáků, poskytuje a zajišťuje možnost plnění školní docházky formou individuálního vzdělávání podle školského zákona § 41 pro děti 1. až 5. ročníku a plnění školní docházky v zahraničních školách. Od 3. ročníku se vyučuje první cizí jazyk – anglický, německý nebo francouzský, od 6. ročníku další z uvedených jazyků. Škola poskytuje výuku dvou cizích jazyků všem žákům druhého stupně. Škola zajišťuje zahraniční výměnné pobyty ve Francii, Německu a poznávací pobyty v Anglii a Irsku. Žákovskou samosprávu tvoří třídní samosprávy a Rada starostů, ve které jsou zastoupeni zástupci tříd od 2. do 9. ročníku. Rada starostů se schází jedenkrát za měsíc s ředitelkou školy.
Základním strategickým dokumentem školy je Koncepční záměr školy. Byl zpracován v roce 2006 a je průběžně aktualizován a doplňován. Slouží nejen jako orientace pro rodiče budoucích žáků školy, ale současně jako východisko pro vnitřní diskusi učitelského sboru o směřování školy. Při rozhovoru s učiteli jsme zaznamenali, že učitelé se na tento dokument odkazovali a dávali najevo, že se s ním ztotožňují. Následuje ukázka, jak je v něm zpracováno téma klimatu školy:
„Vytvářet profesionální pracovní klima. Zachovávat správnou vyváženost mezi řízením a volností, která je potřeba pro vytvoření dobrého pracovního prostředí. K tomu přispívá – úcta k vyučování a k učitelům a vychovatelům, pocit úspěšného zvládání pracovních úkolů, podpora osobního, profesního a duchovního růstu, péče o fyzické podmínky ve škole, uznání za snahu, odměna za výkon. Poskytovat pedagogickým pracovníkům kompetence, odpovědnost za rozhodování a vytvářet dobré pracovní podmínky. Zároveň usilovat o pozitivní školní klima, které má tyto znaky:
- cit identity a hrdosti na školu – pocit sounáležitosti, soudržnosti
- vstřícné prostředí – navenek se představovat pozitivními způsoby
- vysoké nároky žáků a učitelů – očekávat od sebe navzájem to nejlepší
- pevné a cílevědomé vedení
- kladné postoje k žákům – motivovat žáky uznáním, pochvalou
- partnerská spolupráce s rodiči a s veřejností – zapojovat do své práce další lidi.
Pro zkvalitnění profesních dovedností podporovat účast učitelů ve vzdělávacích aktivitách, zprostředkovat vzdělávání v oblasti duchovní pro učitele, rodiče a ostatní pracovníky školy.“
Jak je patrné z ukázky, škola klade na sociální klima ve škole velký důraz a má jasně formulovanou vizi, jak je vytvářet. Projevuje se především ve vnímání školy jako komunity – výchovného společenství:
- „Výchovné společenství tvoří žáci, učitelé, vychovatelé, rodiče, zřizovatel školy – sestry voršilky, personál. Úkolem výchovného společenství je podporovat cíl školy, jímž je vytvoření školy jako místa celistvé výchovy prostřednictvím vzájemných mezilidských vztahů.“
- „Utvářet společenství, které pomáhá svým členům, aby byli úspěšní. Jedním ze znaků takového společenství (škola, třída) je vysoká koheze – což je pocit sounáležitosti, společného cíle a vzájemné podpory ve skupině, která však zároveň podporuje rozvoj každého jedince.“