Přinášíme zde také
ukázky otázek, s kterými se střední odborné školy obracejí na zástupce projektu při nesnázích s tvorbou a zaváděním
ŠVP, a odpovědi na ně. Dále představujeme novou hlavní manažerku projektu a přinášíme výsledky z šetření na
pilotních školách týkající se znalosti školních vzdělávacích programů ze strany učitelů.
ke stažení (1,55 MB)
Obsah
- S čím školám pomáháme? Příspěvek mapuje oblasti, které aktuálně zástupci odborných škol řeší při kurikulární reformě, a přináší ukázky otázek, se kterými se školy obracejí při tvorbě a zpracování ŠVP na Národní ústav odborného vzdělávání.
- Projekt Kurikulum S má novou hlavní manažerku – představení nové manažerky projektu
- Konzultační centrum Moravskoslezského kraje nabízí své služby 150 odborným školám v kraji – vizitka konzultačního centra
- Konzultační centrum pro Jihomoravský kraj chce vytvořit prostor pro komunikaci mezi školami – vizitka konzultačního centra
- Znají učitelé školní vzdělávací programy? – výsledky šetření na pilotních školách o znalostech ŠVP u učitelů a o zapojení rodičů a žáků při tvorbě a hodnocení ŠVP
- Co mohou školy zlepšit při tvorbě ŠVP – časté nedostatky vyplývající z analýz některých školních vzdělávacích programů



Příručka CLIL ve výuce - jak zapojit cizí jazyky do vyučování otevírá možnosti integrované výuky v takovém typu
vzdělávání, ve kterém se plánuje zavést cizí jazyk nebo alespoň prvky cizojazyčné výuky v odborném předmětu.
Pojem odborný předmět používáme pro jakýkoliv vzdělávací obsah nejazykového charakteru, který je vyučován na
jakémkoliv typu a stupni vzdělávání. V příručce o CLIL (Content and Language Integrated Learning), tj. obsahově
a jazykově integrovaném vyučování, naleznete charakteristické rysy pro CLIL v českém prostředí. Snažili jsme se
vymezit důležité principy a cíle CLIL výuky. Zabýváme se také plánováním a realizací CLIL ve vyučovací hodině. Proto
jsme zahrnuli množství praktických příkladů, metodických návodů a doporučení, které by měly sloužit cílové skupině
učitelů nejazykových předmětů základních a středních škol.
Příručka si klade za úkol pomoci těm, kteří uvažují o modulové výuce a chtěli by začlenit moduly do svých školních
vzdělávacích programů nebo je využívat pro rozvíjení mobility žáků a učitelů v rámci ECVET. Příručka se obsahově
skládá ze dvou částí: V první části (kapitola 1–4) popisuje obecně vzdělávací moduly, jejich tvorbu a využití pro
zpracování ŠVP. V další části (kapitola 5) se věnuje využití a zpracování vzdělávacích modulů pro podporu mobility
žáků v rámci systému ECVET .