„Kvalita vzdělávání (vzdělávacích procesů, vzdělávacích institucí, vzdělávacího systému) je určitá žádoucí úroveň fungování a/nebo produkce těchto procesů nebo institucí, která může být předepsána určitými požadavky - např. rámcovými vzdělávacími programy, evaluačními standardy - a tudíž může být objektivně hodnocena a měřena“
Některé přístupy k zajišťování kvality odborného vzdělávání:
- Vlastní hodnocení školy, autoevaluace školy, sebehodnocení školy, …
- Systémy řízení kvality v odborném vzdělávání
- Zajišťování kvality odborného vzdělávání a přípravy v Evropě
- Národní síť pro podporu zajišťování kvality odborného vzdělávání
- Pilotní projekt z programu Leonardo da Vinci „QualiVET - Kvalita rozvoje a zajišťování kvality v odborném vzdělávání a přípravě ve strojírenství ve vztahu k trhu práce“
- Pilotní projekt z programu Leonardo da Vinci "Peer Review Extended II – Uzpůsobení a rozvoj evropské metodiky Peer Review, součásti Společného rámce zajišťování kvality (CQAF)"
S tématem související odkazy a literatura.
Kontakt: Ing. Stanislav Michek (stanislav.michek@nuovcz)