Výběr jazyka
Cz
Web není aktualizován od roku 2012

Novinky

‹‹   Předchozí   1 2 3 4 5 6 7 8 9   Následující   ››

Zpravodaj 12/2011

Z glosáře Cedefopu 2 * Oprávnění ke studiu v německých středních školách * Jak zlepšit vzdělávání v USA * Didaktika pro profesní přípravu * Kvalifikace odborníků v íránském stavebnictví * Proč mistři odborné výchovy nejsou neomylní  

 

5. číslo bulletinu "Na cestě ke kvalitě"

AE1005_1_1.jpg V pátém čísle bulletinu Na cestě ke kvalitě jsme se zabývali závěrečnou fází autoevaluace, v jejímž rámci je vytvářena zpráva o vlastním hodnocení. Objevují se zde zamyšlení nad významem a funkcí autoevaluační zprávy, nad tím, jak probíhá proces jejího vzniku a jak je to se strukturou zprávy o vlastním hodnocení. O své zkušenosti s tvorbou zprávy o vlastním hodnocení školy se podělily i ředitelky dvou základních škol. V tomto čísle je také řešena otázka, zda, s kým a jak výsledky vlastního hodnocení komunikovat. Věnujeme se i otázce legislativních změn. Nabízíme také praktické možnosti, jak zjišťovat klima školy nebo třídy a také představíme dotazníky pro učitele, žáky i rodiče, které naleznete v příloze. Dozvíte se také, co nového se v projektu dělo a bude dít a jaké nástroje a další výstupy již můžete využívat.  

 

Moderní odborná škola – Názory učitelů pilotních škol na kurikulární reformu

V publikaci jsou prezentovány výsledky výzkumného šetření, které spočívalo v realizaci řízených rozhovorů vedených s řediteli, koordinátory tvorby ŠVP a řadovými učiteli na pilotních středních odborných školách.  

 

Dálkové studium ve středním odborném vzdělávání

Cíle, očekávání a názory účastníků studia - 2010/11. Skácelová, Pavla – Vojtěch, Jiří. Praha: Národní ústav pro vzdělávání 2011, 39 stran.  

 

Analýza profesní struktury pracovních sil a struktury absolventů z pohledu sféry vzdělávání - 2010

Doležalová, Gabriela - Vojtěch, Jiří. Praha: Národní ústav pro vzdělávání 2011, 68 stran.  

 

Žákovské projekty – cesta ke kompetencím

Publikace Žákovské projekty – cesta ke kompetencím je další metodickou příručkou určenou učitelům odborných škol vydanou v rámci projektu Kurikulum S – Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání. Příručka je určena především těm, kteří s projektovým vyučováním dosud nemají zkušenosti, neboť jim umožňuje získat základní vhled do teorie i praxe projektového vyučování a usnadní jim přípravu této výuky. Publikace obsahuje 32 příkladů vyzkoušených žákovských projektů různého typu: individuální i skupinové, předmětové – vztahující se k odborným nebo všeobecně vzdělávacím předmětům, nepředmětové, týkající se např. aplikace průřezových témat, výchovných a jiných školních aktivit.  

 

Závěrečná konference projektu Kurikulum S

V úterý 22. listopadu 2011 proběhla v Praze závěrečná konference tříletého projektu Kurikulum S – Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání. Jeho cílem bylo zejména poskytnout různými formami pomoc učitelům středních odborných škol v kurikulární reformě. Z konference vyplynulo, že se tento cíl podařilo naplnit v několika rovinách.  

 

Výukové strategie v praxi pilotních škol

Publikace Výukové strategie v praxi pilotních škol vydaná v říjnu 2011 Národním ústavem pro vzdělávání vychází ze sledování výuky podle pilotních školních vzdělávacích programů ve vybraných 27 středních odborných školách a učilištích zapojených do projektu Kurikulum S. Učitele odborných škol publikace seznamuje s tím, jaké výukové strategie používají učitelé pilotních škol pro rozvíjení klíčových i odborných kompetencí žáků, které metody a prostředky se jim ve vyučování nejvíce osvědčují.  

 

Na adrese www.infoabsolvent.cz je nová vzdělávací nabídka středních škol

V Informačním systému o uplatnění absolventů škol na adrese www.infoabsolvent.cz byla právě zveřejněna nová vzdělávací nabídka všech středních škol v České republice pro školní rok 2012/2013. Aktuální informace o školách, nabízených oborech vzdělání a uplatnění jejich absolventů má pomoci žákům 9. tříd základních škol při volbě další vzdělávací cesty.  

 

Třetí číslo Europass newsletter

Jak napsat kvalitní životopis včetně rad, jak vyplnit Europass-životopis, a tipů personalistky, co všechno do živopisu uvést.  

 

Závěrečná konference projektu Kurikulum S

V úterý 22. listopadu 2011 proběhla v Praze závěrečná konference tříletého projektu Kurikulum S – Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném vzdělávání. Jeho cílem bylo zejména poskytnout různými formami pomoc učitelům středních odborných škol v kurikulární reformě. Z konference vyplynulo, že se tento cíl podařilo naplnit v několika rovinách.  

 

Úspěšnost absolventů středních škol ve vysokoškolském studiu, předčasné odchody ze vzdělávání - 2011

Kleňhová, Michaela. – Vojtěch, Jiří. Praha: Národní ústav pro vzdělávání 2011. 56 stran.  

 

Metodika tvorby jednotného zadání pro školní rok 2011/2012

Obsahuje metodické pokyny pro práci autorských týmů, které připravují jednotná zadání závěrečných zkoušek 2011/2012 pro obory vzdělání kategorie H a E  

 

Nezaměstnanost absolventů škol se středním a vyšším odborným vzděláním – 2011

Burdová, Jeny – Chamoutová, Daniela. Praha: Národní ústav pro vzdělávání 2011, 66 stran.  

 
‹‹   Předchozí   1 2 3 4 5 6 7 8 9   Následující   ››

Nahoru