Na 30 pilotních školách byly vytvořeny rámcové vzdělávací programy a dva roky probíhalo jejich praktické ověřování při výuce. Kurikulum S na to naváže a bude sledovat výuku podle ŠVP až do závěrečných či maturitních zkoušek. Poté bude možné vyhodnotit úspěšnost výuky podle školních vzdělávacích programů a v případě potřeby provést jejich inovaci. Poznatky pilotních škol budou využity také pro metodické konzultace a vzájemnou výměnu zkušeností mezi školami (workshopy). V rámci projektu budou shromažďovány inspirativní příklady dobré praxe, které pro veřejnost zpřístupní portál rvp.cz. Výsledky ověřování školních vzdělávacích programů na pilotních školách budou nabídnuty ostatním zájemcům ze škol a prezentovány formou článků a přednášek.
Podrobnější informace o projektu Pilot S
Příklady z pilotních škol
Školy a sociální partneři
Příklady dobré praxe



Příručka CLIL ve výuce - jak zapojit cizí jazyky do vyučování otevírá možnosti integrované výuky v takovém typu
vzdělávání, ve kterém se plánuje zavést cizí jazyk nebo alespoň prvky cizojazyčné výuky v odborném předmětu.
Pojem odborný předmět používáme pro jakýkoliv vzdělávací obsah nejazykového charakteru, který je vyučován na
jakémkoliv typu a stupni vzdělávání. V příručce o CLIL (Content and Language Integrated Learning), tj. obsahově
a jazykově integrovaném vyučování, naleznete charakteristické rysy pro CLIL v českém prostředí. Snažili jsme se
vymezit důležité principy a cíle CLIL výuky. Zabýváme se také plánováním a realizací CLIL ve vyučovací hodině. Proto
jsme zahrnuli množství praktických příkladů, metodických návodů a doporučení, které by měly sloužit cílové skupině
učitelů nejazykových předmětů základních a středních škol.
Příručka si klade za úkol pomoci těm, kteří uvažují o modulové výuce a chtěli by začlenit moduly do svých školních
vzdělávacích programů nebo je využívat pro rozvíjení mobility žáků a učitelů v rámci ECVET. Příručka se obsahově
skládá ze dvou částí: V první části (kapitola 1–4) popisuje obecně vzdělávací moduly, jejich tvorbu a využití pro
zpracování ŠVP. V další části (kapitola 5) se věnuje využití a zpracování vzdělávacích modulů pro podporu mobility
žáků v rámci systému ECVET .