Projekt Kurikulum S - Podpora plošného zavádění školních vzdělávacích programů v odborném
vzdělávání je tříletý národní projekt, který realizuje MŠMT ve spolupráci s Národním ústavem odborného
vzdělávání jako partnerem. Projekt navazuje na ověřování školních vzdělávacích programů (ŠVP), které se uskutečnilo v
rámci předchozího projektu Pilot S (2005-2008). Je financován z ESF a státního rozpočtu ČR a potrvá do března
2012.
Hlavní náplní a cílem projektu Kurikulum S je přímá bezplatná pomoc učitelům a dalším pedagogickým pracovníkům odborných škol a konzervatoří při jejich reformě. Pomoc při řešení problémů při tvorbě a zavádění ŠVP podle rámcových vzdělávacích programů nabízí školám formou konzultací, seminářů a workshopů jak Národní ústav odborného vzdělávání, tak regionální konzultační centra.
Konzultační centra byla loni v říjnu zřízena v jedenácti krajích a letos na jaře budou z výběrového řízení vybrána zbývající tři centra. Posláním konzultačních center je poskytovat odborným školám metodickou podporu při zavádění kurikulární reformy podle jejich aktuálních potřeb a podle podmínek odborného školství v daném kraji.
Projekt dále podporuje různé formy spolupráce mezi školami a sociálními partnery i mezi školami navzájem, monitoruje formy spolupráce a shromažďuje a prezentuje příklady dobré praxe. V rámci projektu také sledujeme a vyhodnocujeme výuku na pilotních školách, které jako první vyučují podle vlastních školních vzdělávacích programů. Poznatky z tohoto pokusného ověřování a zkušenosti pilotních škol slouží ostatním školám jako podnět a inspirace při vytváření vlastních vzdělávacích programů.



Příručka CLIL ve výuce - jak zapojit cizí jazyky do vyučování otevírá možnosti integrované výuky v takovém typu
vzdělávání, ve kterém se plánuje zavést cizí jazyk nebo alespoň prvky cizojazyčné výuky v odborném předmětu.
Pojem odborný předmět používáme pro jakýkoliv vzdělávací obsah nejazykového charakteru, který je vyučován na
jakémkoliv typu a stupni vzdělávání. V příručce o CLIL (Content and Language Integrated Learning), tj. obsahově
a jazykově integrovaném vyučování, naleznete charakteristické rysy pro CLIL v českém prostředí. Snažili jsme se
vymezit důležité principy a cíle CLIL výuky. Zabýváme se také plánováním a realizací CLIL ve vyučovací hodině. Proto
jsme zahrnuli množství praktických příkladů, metodických návodů a doporučení, které by měly sloužit cílové skupině
učitelů nejazykových předmětů základních a středních škol.
Příručka si klade za úkol pomoci těm, kteří uvažují o modulové výuce a chtěli by začlenit moduly do svých školních
vzdělávacích programů nebo je využívat pro rozvíjení mobility žáků a učitelů v rámci ECVET. Příručka se obsahově
skládá ze dvou částí: V první části (kapitola 1–4) popisuje obecně vzdělávací moduly, jejich tvorbu a využití pro
zpracování ŠVP. V další části (kapitola 5) se věnuje využití a zpracování vzdělávacích modulů pro podporu mobility
žáků v rámci systému ECVET .