REGION - Regionální konzultační centrum (RKC) pro střední odborné školy vzniklo v kraji Vysočina v rámci národního projektu Kurikulum S, který realizuje ministerstvo školství společně s Národním ústavem odborného vzdělávání v Praze.
Projekt je financován z Evropského sociálního fondu a z rozpočtu ČR. Jeho celkový rozpočet dosáhne téměř 58 milionů Kč, z čehož téměř polovina padne právě na zřízení a rozvoj center v krajích. Na Vysočině vzniklo při krajské organizaci Vysočina Education, která vyhrála výběrové řízení na činnost centra s celkovým rozpočtem přes milion korun.
“Cílem projektu je pomoc středním odborným školám při zavádění školních vzdělávacích programů (ŠVP), výměna zkušeností mezi školami navzájem a při spolupráci se sociálními partnery,Ž vysvětluje ředitel Vysočina Education Roman Křivánek. Vysočina Education podle něho využije v projektu zkušenosti ze spolupráce s pilotními školami, především s Obchodní akademií v Pelhřimově a jejími pedagogy, kteří už mají i zkušenosti v oblasti lektorování a poradenství.
RKC bude na Vysočině do ledna 2012 organizovat osobní konzultace vedoucím pracovníkům škol či koordinátorům a učitelům při zpracování ŠVP. Bude pořádat workshopy k vybraným tématům a shromažďovat příklady dobré praxe odborných škol. “V této podpoře ale budeme v různých formách nadále pokračovat i po skončení projektu,Ž avizuje Křivánek.



 Příručka CLIL ve výuce - jak zapojit cizí jazyky do vyučování otevírá možnosti integrované výuky v takovém typu
vzdělávání, ve kterém se plánuje zavést cizí jazyk nebo alespoň prvky cizojazyčné výuky v odborném předmětu.
Pojem odborný předmět používáme pro jakýkoliv vzdělávací obsah nejazykového charakteru, který je vyučován na
jakémkoliv typu a stupni vzdělávání. V příručce o CLIL (Content and Language Integrated Learning), tj. obsahově
a jazykově integrovaném vyučování, naleznete charakteristické rysy pro CLIL v českém prostředí. Snažili jsme se
vymezit důležité principy a cíle CLIL výuky. Zabýváme se také plánováním a realizací CLIL ve vyučovací hodině. Proto
jsme zahrnuli množství praktických příkladů, metodických návodů a doporučení, které by měly sloužit cílové skupině
učitelů nejazykových předmětů základních a středních škol.
Příručka CLIL ve výuce - jak zapojit cizí jazyky do vyučování otevírá možnosti integrované výuky v takovém typu
vzdělávání, ve kterém se plánuje zavést cizí jazyk nebo alespoň prvky cizojazyčné výuky v odborném předmětu.
Pojem odborný předmět používáme pro jakýkoliv vzdělávací obsah nejazykového charakteru, který je vyučován na
jakémkoliv typu a stupni vzdělávání. V příručce o CLIL (Content and Language Integrated Learning), tj. obsahově
a jazykově integrovaném vyučování, naleznete charakteristické rysy pro CLIL v českém prostředí. Snažili jsme se
vymezit důležité principy a cíle CLIL výuky. Zabýváme se také plánováním a realizací CLIL ve vyučovací hodině. Proto
jsme zahrnuli množství praktických příkladů, metodických návodů a doporučení, které by měly sloužit cílové skupině
učitelů nejazykových předmětů základních a středních škol.
 Příručka si klade za úkol pomoci těm, kteří uvažují o modulové výuce a chtěli by začlenit moduly do svých školních
vzdělávacích programů nebo je využívat pro rozvíjení mobility žáků a učitelů v rámci ECVET. Příručka se obsahově
skládá ze dvou částí: V první části (kapitola 1–4) popisuje obecně vzdělávací moduly, jejich tvorbu a využití pro
zpracování ŠVP. V další části (kapitola 5) se věnuje využití a zpracování vzdělávacích modulů pro podporu mobility
žáků v rámci systému  ECVET .
Příručka si klade za úkol pomoci těm, kteří uvažují o modulové výuce a chtěli by začlenit moduly do svých školních
vzdělávacích programů nebo je využívat pro rozvíjení mobility žáků a učitelů v rámci ECVET. Příručka se obsahově
skládá ze dvou částí: V první části (kapitola 1–4) popisuje obecně vzdělávací moduly, jejich tvorbu a využití pro
zpracování ŠVP. V další části (kapitola 5) se věnuje využití a zpracování vzdělávacích modulů pro podporu mobility
žáků v rámci systému  ECVET .