Spolu s dalšími centry poskytují školám metodickou podporu při zavádění kurikulární
reformy podle jejich aktuálních potřeb a podle podmínek odborného školství v daném kraji. Zástupci škol tu
mohou konzultovat nejasnosti a problémy související s tvorbou, zaváděním a inovací
školních vzdělávacích programů podle rámcových vzdělávacích programů.
TZ_Kurikulum_Liberec.doc (172,00 KB)
TZ_Kurikulum_Usti.doc (171,00 KB)
V Libereckém kraji vzniklo konzultační centrum při Centru vzdělanosti Libereckého kraje, zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků. Vedoucí konzultačního centra Vladimír Drahoš se chystá cíleně oslovit školy v průběhu května. „Do 10. května dostanou všechny školy navíc bulletin TECHyes.info, ve kterém bude uveřejněna zpráva o vzniku nového centra,“ informuje vedoucí nového centra a dodává: „současně s oslovením všech 39 odborných škol v kraji se chystáme provést mezi nimi průzkum formou stručného dotazníku, prostřednictvím kterého budeme zjišťovat potřeby škol v kraji.“ Semináře nabídne zástupcům škol nové konzultační centrum od příštího školního roku. Konat se budou buď v místě centra, které je na pořádání seminářů až pro 50 lidí vhodně vybaveno, nebo se budou lektoři snažit na vyžádání vyjíždět do škol nebo do okresů.
V Ústeckém kraji vzniklo konzultační centrum při Centru uznávání a celoživotního učení Ústeckého kraje. Vedoucí konzultačního centra Dana Vorlová plánuje, že nové centrum osloví s nabídkou svých služeb školy v kraji během května. „Prvotní informaci dostali zástupci škol na konferenci projektu UNIV2 kraje koncem dubna, kde jsme nové konzultační centrum představili,“ říká vedoucí ústeckého konzultačního centra a do budoucna plánuje: „První seminář uspořádáme již do konce tohoto školního roku, a to pro koordinátory školních vzdělávacích programů. Nabídku seminářů pro školy pak chystáme od září.“
Konzultační centra vznikla při vybraných školách a dalších vzdělávacích institucích. Z první vlny výběrového řízení bylo vybráno jedenáct center, která svou činnost zahájila v říjnu 2009. Z druhé vlny výběrového řízení byla vybrána dvě zmíněná konzultační centra, ve Zlínském kraji vznikne centrum po skončení výběrového řízení.
Kontakty na nová centra
Liberecký kraj
Centrum vzdělanosti Libereckého kraje, zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, příspěvková organizace
Masarykova 18, 460 01 Liberec
www.cvlk.cz, sekretariat@cvlk
cz
Tel. 485 101 872
Mgr. Bc. Vladimír Drahoš (vladimir.drahos@cvlk
cz )
Tereza Duštírová (tereza.dustirova@cvlk
cz )
Ústecký kraj
Centrum uznávání a celoživotního učení Ústeckého kraje, o.p.s. Střední škola služeb a cestovního ruchu, Varnsdorf
Bratislavská 2166, 407 47 Varnsdorf
www.centrum-uznavani.cz, info@centrum-uznavani
cz
Ing. Dana Vorlová (d.vorlova@centrum-uznavani.cz)
Ing. Michaela Rozborová (m.rozborova@centrum-uznavani.cz)



Příručka CLIL ve výuce - jak zapojit cizí jazyky do vyučování otevírá možnosti integrované výuky v takovém typu
vzdělávání, ve kterém se plánuje zavést cizí jazyk nebo alespoň prvky cizojazyčné výuky v odborném předmětu.
Pojem odborný předmět používáme pro jakýkoliv vzdělávací obsah nejazykového charakteru, který je vyučován na
jakémkoliv typu a stupni vzdělávání. V příručce o CLIL (Content and Language Integrated Learning), tj. obsahově
a jazykově integrovaném vyučování, naleznete charakteristické rysy pro CLIL v českém prostředí. Snažili jsme se
vymezit důležité principy a cíle CLIL výuky. Zabýváme se také plánováním a realizací CLIL ve vyučovací hodině. Proto
jsme zahrnuli množství praktických příkladů, metodických návodů a doporučení, které by měly sloužit cílové skupině
učitelů nejazykových předmětů základních a středních škol.
Příručka si klade za úkol pomoci těm, kteří uvažují o modulové výuce a chtěli by začlenit moduly do svých školních
vzdělávacích programů nebo je využívat pro rozvíjení mobility žáků a učitelů v rámci ECVET. Příručka se obsahově
skládá ze dvou částí: V první části (kapitola 1–4) popisuje obecně vzdělávací moduly, jejich tvorbu a využití pro
zpracování ŠVP. V další části (kapitola 5) se věnuje využití a zpracování vzdělávacích modulů pro podporu mobility
žáků v rámci systému ECVET .