Učitelům středních škol pomůže při práci s těmito žáky a s jejich integrací i se zapracováním
problematicky žáků se speciálními vzdělávacími potřebami při tvorbě školních vzdělávacích programů. Autory publikace
jsou odborní pracovníci Národního ústavu pro vzdělávání a učitelé středních odborných škol. Vybraná témata jsou
zpracována ve formě případových studií nebo jako příklady dobré praxe.
Mezi případovými studiemi najdete v příručce mimo jiné tato témata: zapojení nevidomé dívky do výuky předmětu osobnostní výchova, průběh a zakončení vzdělávání žákyně s dyskalkulií, integrace žáků s SPV do hodin školní tělesné výchovy aneb vozíčkář v tělocvičně, formování sociálního klimatu ve třídě se žáky s SPV a další.
Vzdelavani_zaku_se_zdravotnim_postizenim_ve_strednich_skolach.pdf
(10,35 MB)



Příručka CLIL ve výuce - jak zapojit cizí jazyky do vyučování otevírá možnosti integrované výuky v takovém typu
vzdělávání, ve kterém se plánuje zavést cizí jazyk nebo alespoň prvky cizojazyčné výuky v odborném předmětu.
Pojem odborný předmět používáme pro jakýkoliv vzdělávací obsah nejazykového charakteru, který je vyučován na
jakémkoliv typu a stupni vzdělávání. V příručce o CLIL (Content and Language Integrated Learning), tj. obsahově
a jazykově integrovaném vyučování, naleznete charakteristické rysy pro CLIL v českém prostředí. Snažili jsme se
vymezit důležité principy a cíle CLIL výuky. Zabýváme se také plánováním a realizací CLIL ve vyučovací hodině. Proto
jsme zahrnuli množství praktických příkladů, metodických návodů a doporučení, které by měly sloužit cílové skupině
učitelů nejazykových předmětů základních a středních škol.
Příručka si klade za úkol pomoci těm, kteří uvažují o modulové výuce a chtěli by začlenit moduly do svých školních
vzdělávacích programů nebo je využívat pro rozvíjení mobility žáků a učitelů v rámci ECVET. Příručka se obsahově
skládá ze dvou částí: V první části (kapitola 1–4) popisuje obecně vzdělávací moduly, jejich tvorbu a využití pro
zpracování ŠVP. V další části (kapitola 5) se věnuje využití a zpracování vzdělávacích modulů pro podporu mobility
žáků v rámci systému ECVET .