V Libereckém kraji vzniklo konzultační centrum při Centru vzdělanosti Libereckého
kraje - zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků. „Nejprve jsme oslovili všech 39 odborných škol
v kraji a současně mezi nimi provedli průzkum formou stručného dotazníku, prostřednictvím kterého jsme
zjišťovali potřeby škol v kraji,“ popisuje činnost centra jeho vedoucí Vladimír Drahoš. Semináře nabídne
zástupcům škol nové konzultační centrum od příštího školního roku.
V Ústeckém kraji vzniklo konzultační centrum při Centru uznávání a celoživotního učení Ústeckého kraje. Během května nové centrum oslovilo školy s nabídkou svých služeb. „První seminář uspořádáme již do konce tohoto školního roku, a to pro koordinátory školních vzdělávacích programů“, říká vedoucí konzultačního centra Dana Vorlová. Nabídku seminářů pro školy chystá nové centrum od září.
Ve Zlínském kraji vznikne centrum po skončení výběrového řízení.
Centrum vzdělanosti Libereckého kraje - zařízení pro další vzdělávání pedagogických pracovníků, příspěvková organizace
Masarykova 18, 460 01 Liberec
www.cvlk.cz, sekretariat@cvlk
cz
Mgr. Bc. Vladimír Drahoš (vladimir.drahos@cvlk
cz )
Tereza Duštírová (tereza.dustirova@cvlk
cz )
Centrum uznávání a celoživotního učení Ústeckého kraje
Bratislavská 2166, 407 47 Varnsdorf
Ing. Dana Vorlová (d.vorlova@centrum-uznavani
cz)
Ing. Michaela Rozborová (m.rozborova@centrum-uznavani
cz)



Příručka CLIL ve výuce - jak zapojit cizí jazyky do vyučování otevírá možnosti integrované výuky v takovém typu
vzdělávání, ve kterém se plánuje zavést cizí jazyk nebo alespoň prvky cizojazyčné výuky v odborném předmětu.
Pojem odborný předmět používáme pro jakýkoliv vzdělávací obsah nejazykového charakteru, který je vyučován na
jakémkoliv typu a stupni vzdělávání. V příručce o CLIL (Content and Language Integrated Learning), tj. obsahově
a jazykově integrovaném vyučování, naleznete charakteristické rysy pro CLIL v českém prostředí. Snažili jsme se
vymezit důležité principy a cíle CLIL výuky. Zabýváme se také plánováním a realizací CLIL ve vyučovací hodině. Proto
jsme zahrnuli množství praktických příkladů, metodických návodů a doporučení, které by měly sloužit cílové skupině
učitelů nejazykových předmětů základních a středních škol.
Příručka si klade za úkol pomoci těm, kteří uvažují o modulové výuce a chtěli by začlenit moduly do svých školních
vzdělávacích programů nebo je využívat pro rozvíjení mobility žáků a učitelů v rámci ECVET. Příručka se obsahově
skládá ze dvou částí: V první části (kapitola 1–4) popisuje obecně vzdělávací moduly, jejich tvorbu a využití pro
zpracování ŠVP. V další části (kapitola 5) se věnuje využití a zpracování vzdělávacích modulů pro podporu mobility
žáků v rámci systému ECVET .