Škola spolupracuje s řadou firem v regionu, neboť žáci 2. a 3. ročníků mají povinnou praxi v rozsahu 14 dnů v uvedeném ročníku. Firmy vypracovávají na žáky, vykonávající praxi posudek, který je z velké části kladný a z toho vyplývá, že firmy regionu mají o naše absolventy zájem. V průběhu května škola spolupracuje s určitými firmami regionu, které nabízejí našim absolventům pracovní místa. V této oblasti nemůžeme plně uspokojit firmy, protože více jak 70 % absolventů v současné době odchází ještě na další studia (VŠ , VOŠ a jazykové školy). Škola spolupracuje pravidelně s rodiči žáků, s městem – žáci volitelného předmětu Projekty reálně pomáhají zpracovávat určitou část konkrétních projektů EU, realizovaných městem Vlašim. Tuto práci žáci v letošním školním roce úspěšně využili při republikové soutěži Ekonomický tým v Hodoníně. Škola je otevřenou institucí se zájmem o nabízené obory vzdělání a absolventy školy.
Spolupráce v regionu
Obchodní akademie Vlašim



Příručka CLIL ve výuce - jak zapojit cizí jazyky do vyučování otevírá možnosti integrované výuky v takovém typu
vzdělávání, ve kterém se plánuje zavést cizí jazyk nebo alespoň prvky cizojazyčné výuky v odborném předmětu.
Pojem odborný předmět používáme pro jakýkoliv vzdělávací obsah nejazykového charakteru, který je vyučován na
jakémkoliv typu a stupni vzdělávání. V příručce o CLIL (Content and Language Integrated Learning), tj. obsahově
a jazykově integrovaném vyučování, naleznete charakteristické rysy pro CLIL v českém prostředí. Snažili jsme se
vymezit důležité principy a cíle CLIL výuky. Zabýváme se také plánováním a realizací CLIL ve vyučovací hodině. Proto
jsme zahrnuli množství praktických příkladů, metodických návodů a doporučení, které by měly sloužit cílové skupině
učitelů nejazykových předmětů základních a středních škol.
Příručka si klade za úkol pomoci těm, kteří uvažují o modulové výuce a chtěli by začlenit moduly do svých školních
vzdělávacích programů nebo je využívat pro rozvíjení mobility žáků a učitelů v rámci ECVET. Příručka se obsahově
skládá ze dvou částí: V první části (kapitola 1–4) popisuje obecně vzdělávací moduly, jejich tvorbu a využití pro
zpracování ŠVP. V další části (kapitola 5) se věnuje využití a zpracování vzdělávacích modulů pro podporu mobility
žáků v rámci systému ECVET .