S firmami spolupracujeme dlouhodobě a spolupráce využíváme k oboustranné spokojenosti i v jiných oblastech společných zájmů. Jedná se zejména o vzdělávání dospělých, kooperaci ve výrobě v našich dílnách a v podpoře žáků školy ze strany obou firem. Obě firmy se finančně podílejí formou prospěchových stipendií vybraných žáků. Na základě společného postupu jsou žáci dvakrát ročně odměňováni za splnění prospěchu ve vytypovaných předmětech a splněné docházce a pokud nejsou proti nim využita výchovná opatření. Protože se jedná o strojírenské firmy s širokým rozsahem výroby, předpokládáme i spolupráci při tvorbě dalších vzdělávacích programů pro obráběče kovů a mechaniky seřizovače, které obě firmy zaměstnávají. Spolupráce školy zahrnuje i podporu na rozvoji školy, kdy firmy poskytují sponzorské dary v podobě nákupu výpočetní techniky pro výuku žáků v dílnách školy, nákupu nástrojů pro obrábění a dalších pomůcek pro výuku. Škola se podílela na rekvalifikaci 3 zaměstnanců firmy Mould and Matic v obsluze a programování CNC strojů a v rámci projektu UNIV provedla u těchto pracovníků v tomto roce pilotní uznání výsledků předešlého učení na základě zákona č. 179/2006 Sb. Na základě těchto zkušeností z oboustranně prospěšné spolupráce doporučujeme i ostatním školám navázat takový kontakt se sociálními partnery v jejich regionu a společně se podílet na přípravě mladé odborně zdatné generace.
Stali jsme se krajským školícím střediskem v oblasti projektového vyučování firmy Intel – Vzdělávání pro budoucnost. Škola i v minulosti poskytovala vzdělávací aktivity pro veřejnost i pedagogické pracovníky. Byli jsme střediskem vzdělávání pedagogických pracovníků v počítačových dovednostech v rámci projektu SIPVZ a vyškolili jsme více jak 200 učitelů v těchto dovednostech. Ve spolupráci s ÚP Zlín a Vsetín jsme uskutečnili několik rekvalifikačních kurzů v oblasti klasického obrábění i obrábění na CNC strojích. Tyto aktivity nabízíme i ostatním firmám v regionu a soukromým osobám, rodičům našich žáků a ostatním zájemcům.
Zájem se v posledním roce zvýšil o klasické strojírenské obory díky prozíravé politice Krajského úřadu Zlín, který poskytuje žákům vybraným řemeslným oborům ve strojírenství a stavebnictví stipendia.



Příručka CLIL ve výuce - jak zapojit cizí jazyky do vyučování otevírá možnosti integrované výuky v takovém typu
vzdělávání, ve kterém se plánuje zavést cizí jazyk nebo alespoň prvky cizojazyčné výuky v odborném předmětu.
Pojem odborný předmět používáme pro jakýkoliv vzdělávací obsah nejazykového charakteru, který je vyučován na
jakémkoliv typu a stupni vzdělávání. V příručce o CLIL (Content and Language Integrated Learning), tj. obsahově
a jazykově integrovaném vyučování, naleznete charakteristické rysy pro CLIL v českém prostředí. Snažili jsme se
vymezit důležité principy a cíle CLIL výuky. Zabýváme se také plánováním a realizací CLIL ve vyučovací hodině. Proto
jsme zahrnuli množství praktických příkladů, metodických návodů a doporučení, které by měly sloužit cílové skupině
učitelů nejazykových předmětů základních a středních škol.
Příručka si klade za úkol pomoci těm, kteří uvažují o modulové výuce a chtěli by začlenit moduly do svých školních
vzdělávacích programů nebo je využívat pro rozvíjení mobility žáků a učitelů v rámci ECVET. Příručka se obsahově
skládá ze dvou částí: V první části (kapitola 1–4) popisuje obecně vzdělávací moduly, jejich tvorbu a využití pro
zpracování ŠVP. V další části (kapitola 5) se věnuje využití a zpracování vzdělávacích modulů pro podporu mobility
žáků v rámci systému ECVET .