Sociální partneři spolupracovali s naši školou v několika úrovních. První úroveň byla v rámci přípravy rozdělení učiva teoretické výuky do jednotlivých tématických celků. Druhá úroveň byla při přípravě téhož pro odborný výcvik. Tato úroveň byla komplikována tím, že se muselo přihlížet na možnosti firem. Firmy musí řešit skladbu svých zakázek v reálném čase bez ohledu na ŠVP a práce žáků na odborném výcviku nemůže vždy kopírovat zvolený tématický celek. Problémy se objevovaly i v tom, že firmy v první řadě řeší své existenční záležitosti a teprve v druhé řadě jsou ostatní záležitosti. Je to zcela pochopitelné a vyžaduje to větší nasazení osoby, která má spolupráci školy se sociálním partnerem na starosti.
Škola spolupracuje se širokým spektrem sociálních partnerů. Jsou to například odborné realizační firmy, zaměstnavatelé, odborné obchodní firmy, rodiče žáků, zřizovatel naší školy, veřejnost, ostatní školy které vyučují daný obor. Odborné firmy s námi spolupracují při odborné výuce umisťováním žáků v odborném výcviku, pořádáním školení, seminářů nebo exkurzí. Zaměstnavatelé zase působí jako zpětná vazba na náplň jednotlivých tématických celků odborného vzdělávání. Rodiče žáků s námi spolupracují na vytvoření dobrého klimatu školy a tvorbě vhodných podmínek pro vzdělávání a další seberealizaci jejich dětí v rámci školy. S ostatními školami vyučujícími stejné obory spolupracujeme při výměně zkušeností s odbornou výukou. Na mezinárodní úrovni realizujeme stáže pro naše žáky v zahraničí. Projekt PILOT S nám ale umožnil objevovat nové formy spolupráce se sociálními partnery a lépe využít potenciál naší školy i našich sociálních partnerů na odborné přípravě žáků. Zájem o nabízené obory se změnil a to spíš v negativním směru. Není to vinou nového ŠVP, ale hlavně celospolečenského tlaku po maturitních oborech. Rodiče a žáci bohužel nedoceňují potřebu firem po absolventech učebních oborů. Pokles počtu žáků v našich oborech je v celé republice. Tento trend se dá zvrátit pouze větší angažovaností ze strany zaměstnavatelů, odborných firem a odborných škol.
Současný trvalý nedostatek odborníků ve stavebních a strojních oborech přinutil některé firmy obrátit se v rámci řešení této situace na naši školu za účelem hlubší spolupráce. Na tomto základě zájmu firem o vzájemnou spolupráci s cílem podpořit nábor a zájem žáků o strojní a stavební obory vznikají podpůrné projekty, ve kterých sami firmy vstupují s finančními prostředky do spolupráce s žáky a jejich rodiči. Pomocí finanční podpory formou stipendia pro žáky po celou dobu učebního poměru vytváří pro žáky a jejich rodiče motivaci, která pro mnohé z nich může být rozhodujícím faktorem při rozhodování žáka o volbě budoucího povolání.



Příručka CLIL ve výuce - jak zapojit cizí jazyky do vyučování otevírá možnosti integrované výuky v takovém typu
vzdělávání, ve kterém se plánuje zavést cizí jazyk nebo alespoň prvky cizojazyčné výuky v odborném předmětu.
Pojem odborný předmět používáme pro jakýkoliv vzdělávací obsah nejazykového charakteru, který je vyučován na
jakémkoliv typu a stupni vzdělávání. V příručce o CLIL (Content and Language Integrated Learning), tj. obsahově
a jazykově integrovaném vyučování, naleznete charakteristické rysy pro CLIL v českém prostředí. Snažili jsme se
vymezit důležité principy a cíle CLIL výuky. Zabýváme se také plánováním a realizací CLIL ve vyučovací hodině. Proto
jsme zahrnuli množství praktických příkladů, metodických návodů a doporučení, které by měly sloužit cílové skupině
učitelů nejazykových předmětů základních a středních škol.
Příručka si klade za úkol pomoci těm, kteří uvažují o modulové výuce a chtěli by začlenit moduly do svých školních
vzdělávacích programů nebo je využívat pro rozvíjení mobility žáků a učitelů v rámci ECVET. Příručka se obsahově
skládá ze dvou částí: V první části (kapitola 1–4) popisuje obecně vzdělávací moduly, jejich tvorbu a využití pro
zpracování ŠVP. V další části (kapitola 5) se věnuje využití a zpracování vzdělávacích modulů pro podporu mobility
žáků v rámci systému ECVET .