Seminář
„Moderní elektronika“
Seminář je určen pro pedagogy SOŠ a SOU, kteří vyučují elektrotechnické předměty. Účastníci budou seznámeni se současným stavem oboru elektro. Obdrží návod pro modernizaci výuky a získají informace potřebné k vypracování kvalitních tématických plánů. V závěrečné diskusi proběhne výměna praktických zkušeností.
Hlavní zásady výuky - modernost, jednoduchost, propojení teorie s praxí, motivace žáků.
Lektor: Ing. Jiří Vlček, lektor je autorem učebnic pro SOŠ elektrotechnického zaměření a autor
mnoha článků v časopise Amatérské rádio.
Místo konání: SOŠ a SOU, Dubská 967, Kladno
Termín: 22. 6. 2010, 9:00 – 13:00
Seminář „Tvorba a realizace ŠVP pro obory vzdělání kategorie E“
Seminář je určen všem pedagogům SOŠ pro obory vzdělávání kategorie E. Vzdělávacím cílem semináře bude seznámit pedagogické pracovníky podrobněji s problematikou tvorby ŠVP příslušnou oborů vzdělání. Účastníci se seznámí s některými typickými znaky ŠVP a budou jim nastíněny základní přístupy jejich tvorbě. Účastníci si mohou své vlastní ŠVP a v průběhu semináře kontrolovat a konzultovat jejich jednotlivé části.
V závěrečné diskusi proběhne výměna praktických zkušeností a budou konzultované dotazy přítomných.
Lektoři: Ing. Zorka Husová, Ing. Libuše Burešová, Ing. Zdeňka Szebestová
Termín: 25. 06. 2010 9:00 – 14:00
Místo: RKCP - VISK Praha, Kořenského 10, Praha 5-Smíchov (v bud. ZŠ)
Workshop „Aktivní vyučovací metody“
Seminář je určen učitelům SOŠ – primárně celým pedagogickým sborům či jejich částem. Jeho cílem kurzu je seznámit učitele s vybranými metodami aktivního učení formou skupinové práce (např. Brainstorming, Snowballing, Buzz groups, Role Play, Kolečka, Kolotoč, Návštěvníci, Diskuse, Debata, případová studie, Akvárium, Myšlenkové mapování). Seminář je veden interaktivní formou.
Charakteristika tématu:
Metody aktivního učení jsou takové způsoby učení, které primárně rozvíjejí klíčové kompetence žáků. Tyto metody rozvíjí ale současně i odborné kompetence, v závislosti na vyučovaném vědním oboru. Vedení vyučování těmito metodami je interaktivní, je založené na vzájemné spolupráci žáků. Učitel plní roli zadavatele, organizátora práce, poradce, na závěr provádí hodnocení výuky.
Lektor: PhDr. Dagmar Sitná, lektorka ŠVP
Doporučení: Před seminářem prostudovat publikaci: Sitná, Dagmar: Metody aktivního vyučování, Portál 2009
Místo konání: RKC Středočeský kraj, SVI AJAK, Palackého třída 222, Nymburk, nebo lze realizovat přímo na Vaší škole
Termín: dle domluvy s jednotlivými školami
Délka semináře: 4hodinový (půldenní) nebo 7hodinový (celodenní)



Příručka CLIL ve výuce - jak zapojit cizí jazyky do vyučování otevírá možnosti integrované výuky v takovém typu
vzdělávání, ve kterém se plánuje zavést cizí jazyk nebo alespoň prvky cizojazyčné výuky v odborném předmětu.
Pojem odborný předmět používáme pro jakýkoliv vzdělávací obsah nejazykového charakteru, který je vyučován na
jakémkoliv typu a stupni vzdělávání. V příručce o CLIL (Content and Language Integrated Learning), tj. obsahově
a jazykově integrovaném vyučování, naleznete charakteristické rysy pro CLIL v českém prostředí. Snažili jsme se
vymezit důležité principy a cíle CLIL výuky. Zabýváme se také plánováním a realizací CLIL ve vyučovací hodině. Proto
jsme zahrnuli množství praktických příkladů, metodických návodů a doporučení, které by měly sloužit cílové skupině
učitelů nejazykových předmětů základních a středních škol.
Příručka si klade za úkol pomoci těm, kteří uvažují o modulové výuce a chtěli by začlenit moduly do svých školních
vzdělávacích programů nebo je využívat pro rozvíjení mobility žáků a učitelů v rámci ECVET. Příručka se obsahově
skládá ze dvou částí: V první části (kapitola 1–4) popisuje obecně vzdělávací moduly, jejich tvorbu a využití pro
zpracování ŠVP. V další části (kapitola 5) se věnuje využití a zpracování vzdělávacích modulů pro podporu mobility
žáků v rámci systému ECVET .