Podle nové manažerky projektu je třeba, aby školy byly aktivní a využívaly nabídky těchto center a aby konzultační centra hledala skutečně potřebná témata a způsoby práce se školami. Vedle školení a konzultací mohou centra vytvořit např. platformu pro setkávání učitelů ze stejných typů škol, a to i nadregionálně, a umožnit tak učitelům výměnu zkušeností a propojení na profesní sdružení či odborníky z praxe.
V rámci projektu Kurikulum S a Pilot S se Taťána Vencovská dosud podílela na spolupráci s pilotními školami na tvorbě a ověřování ŠVP, na školení lektorů a učitelů na tvorbu ŠVP a dále na spolupráci při tvorbě metodiky tvorby ŠVP. Na manažerských pozicích i v roli experta se kromě toho účastnila dalších projektů realizovaných v NÚOV, konkrétně projektů NSK, NSK 2, Kvalita 1 a NZZ. V rámci těchto projektů spolupracuje se sociálními partnery na požadavcích trhu práce při popisu kvalifikací, podílí se na tvorbě jednotného zadání a monitorování průběhu závěrečných zkoušek.
Učitelskou praxi získala T. Vencovská na Integrované střední škole hotelového provozu, obchodu a služeb Příbram, kde po třech letech učení zastávala devět let pozici zástupkyně ředitele pro úsek teoretického vyučování. Od roku 2002 je garantem za obory gastronomie cestovního ruchu v NÚOV a podílí se na tvorbě učebních dokumentů a RVP pro obory vzdělání gastronomie a cestovního ruchu.



Příručka CLIL ve výuce - jak zapojit cizí jazyky do vyučování otevírá možnosti integrované výuky v takovém typu
vzdělávání, ve kterém se plánuje zavést cizí jazyk nebo alespoň prvky cizojazyčné výuky v odborném předmětu.
Pojem odborný předmět používáme pro jakýkoliv vzdělávací obsah nejazykového charakteru, který je vyučován na
jakémkoliv typu a stupni vzdělávání. V příručce o CLIL (Content and Language Integrated Learning), tj. obsahově
a jazykově integrovaném vyučování, naleznete charakteristické rysy pro CLIL v českém prostředí. Snažili jsme se
vymezit důležité principy a cíle CLIL výuky. Zabýváme se také plánováním a realizací CLIL ve vyučovací hodině. Proto
jsme zahrnuli množství praktických příkladů, metodických návodů a doporučení, které by měly sloužit cílové skupině
učitelů nejazykových předmětů základních a středních škol.
Příručka si klade za úkol pomoci těm, kteří uvažují o modulové výuce a chtěli by začlenit moduly do svých školních
vzdělávacích programů nebo je využívat pro rozvíjení mobility žáků a učitelů v rámci ECVET. Příručka se obsahově
skládá ze dvou částí: V první části (kapitola 1–4) popisuje obecně vzdělávací moduly, jejich tvorbu a využití pro
zpracování ŠVP. V další části (kapitola 5) se věnuje využití a zpracování vzdělávacích modulů pro podporu mobility
žáků v rámci systému ECVET .