V úterý 22. listopadu 2011 proběhla závěrečná konference tříletého projektu Kurikulum S, na který přispíval Evropský sociální fond. Jeho cílem bylo zejména poskytnout různými formami pomoc učitelům středních odborných škol v kurikulární reformě. Z konference vyplynulo, že se tento cíl podařilo naplnit v několika rovinách.
Pomoc pedagogům přímo v kraji
Pokud učitelé narazili během reformy na problém, mohli ho konzultovat v regionálních konzultačních centrech, která byla zřízena v rámci projektu Kurikulum S. Kromě konzultací pořádají centra pro školy vzdělávací akce, stáže ve firmách, exkurze na odborná pracoviště nebo kulaté stoly. Za dobu svého trvání uspořádala centra dohromady přes 360 vzdělávacích akcí, poskytla přes 900 konzultací a proškolila již zmíněných osm tisíc učitelů. Služby nabízejí centra na svých webových stránkách, kontakty na RKC najdete na adrese www.nuov.cz/kurikulum.
Publikace pro učitele odborných škol
Jde o metodické příručky, příklady dobré praxe odborných škol a další publikace prezentující výsledky šetření, která se uskutečnila v rámci projektu. Například příručka Žákovské projekty – cesta ke kompetencím přináší konkrétní příklady, které mohou usnadnit učitelům přípravu projektového vyučování, publikace Výukové strategie v praxi pilotních škol vychází ze sledování výuky podle školních vzdělávacích programů ve 27 středních odborných školách a učilištích zapojených do projektu Kurikulum S a přináší jejich zkušenosti. Publikace Moderní odborná škola seznamuje s názory učitelů na kurikulární reformu a upozorňuje na široké spektrum problémů, které identifikovaly pilotní školy. Připravovaná dvoudílná publikace Průřezová témata ve výuce žáků odborných škol ukáže, jak přistupovat k aplikaci průřezových témat do ŠVP a vlastní výuky.
Aktuální informace o projektu i nabízených službách včetně publikací ke stažení jsou na webu www.nuov.cz/kurikulum



Příručka CLIL ve výuce - jak zapojit cizí jazyky do vyučování otevírá možnosti integrované výuky v takovém typu
vzdělávání, ve kterém se plánuje zavést cizí jazyk nebo alespoň prvky cizojazyčné výuky v odborném předmětu.
Pojem odborný předmět používáme pro jakýkoliv vzdělávací obsah nejazykového charakteru, který je vyučován na
jakémkoliv typu a stupni vzdělávání. V příručce o CLIL (Content and Language Integrated Learning), tj. obsahově
a jazykově integrovaném vyučování, naleznete charakteristické rysy pro CLIL v českém prostředí. Snažili jsme se
vymezit důležité principy a cíle CLIL výuky. Zabýváme se také plánováním a realizací CLIL ve vyučovací hodině. Proto
jsme zahrnuli množství praktických příkladů, metodických návodů a doporučení, které by měly sloužit cílové skupině
učitelů nejazykových předmětů základních a středních škol.
Příručka si klade za úkol pomoci těm, kteří uvažují o modulové výuce a chtěli by začlenit moduly do svých školních
vzdělávacích programů nebo je využívat pro rozvíjení mobility žáků a učitelů v rámci ECVET. Příručka se obsahově
skládá ze dvou částí: V první části (kapitola 1–4) popisuje obecně vzdělávací moduly, jejich tvorbu a využití pro
zpracování ŠVP. V další části (kapitola 5) se věnuje využití a zpracování vzdělávacích modulů pro podporu mobility
žáků v rámci systému  ECVET .