Na poradě se
navzájem představili zástupci řídícího týmu projektu, zástupci nově vzniklých konzultačních center a supervizoři,
kteří budou na činnost jednotlivých center dohlížet. Zástupci center se poté dozvěděli o úkolech, které je čekají do
konce roku 2009.
Hlavní je činnost konzultační – centra nabídnou pomoc odborným školám v regionu při zpracování ŠVP, realizaci a evaluaci, a to formou konzultací na objednávku podle dohody buď v centru, nebo ve škole. Kromě konzultací budou centra pořádat porady lektorů a konzultantů a workshopy pro učitele k tématům kurikulární reformy.
Vedle konzultační činnosti si budou centra zajišťovat publicitu v regionu, každé centrum si vytvoří a bude spravovat vlastní webové stránky, vydá leták (případně další propagační materiály) a zajistí publicitu v regionálních médiích. Do konce roku 2009 dále uspořádá každé centrum průzkum potřeb odborných škol v regionu, prostřednictvím kterého bude zjištěno, jaké konkrétní požadavky mají školy na činnost konzultačních center s výhledem na rok 2010.



Příručka CLIL ve výuce - jak zapojit cizí jazyky do vyučování otevírá možnosti integrované výuky v takovém typu
vzdělávání, ve kterém se plánuje zavést cizí jazyk nebo alespoň prvky cizojazyčné výuky v odborném předmětu.
Pojem odborný předmět používáme pro jakýkoliv vzdělávací obsah nejazykového charakteru, který je vyučován na
jakémkoliv typu a stupni vzdělávání. V příručce o CLIL (Content and Language Integrated Learning), tj. obsahově
a jazykově integrovaném vyučování, naleznete charakteristické rysy pro CLIL v českém prostředí. Snažili jsme se
vymezit důležité principy a cíle CLIL výuky. Zabýváme se také plánováním a realizací CLIL ve vyučovací hodině. Proto
jsme zahrnuli množství praktických příkladů, metodických návodů a doporučení, které by měly sloužit cílové skupině
učitelů nejazykových předmětů základních a středních škol.
Příručka si klade za úkol pomoci těm, kteří uvažují o modulové výuce a chtěli by začlenit moduly do svých školních
vzdělávacích programů nebo je využívat pro rozvíjení mobility žáků a učitelů v rámci ECVET. Příručka se obsahově
skládá ze dvou částí: V první části (kapitola 1–4) popisuje obecně vzdělávací moduly, jejich tvorbu a využití pro
zpracování ŠVP. V další části (kapitola 5) se věnuje využití a zpracování vzdělávacích modulů pro podporu mobility
žáků v rámci systému ECVET .