Cílem porady bylo
seznámit zástupce pilotních škol s výsledky vyhodnocení pokusného ověřování ŠVP ve 3. ročníku škol s plánem
na 4. ročník, s aktuálním děním kolem projektu a také zahájit diskuzi o profilové části maturitní zkoušky.
Porady se zúčastnil i zástupce MŠMT Ing. Miloš Rathouský, ředitel odboru středního a vyššího odborného
vzdělávání, který zástupce škol seznámil s novinkami z ministerstva a odpovídal na jejich dotazy.
Zástupci pilotních škol byli dále informováni o činnosti regionálních konzultačních center, o tvorbě jednotného zadání závěrečných zkoušek a o nových trendech ve vzdělávání. V programu následovaly dvě diskuze přítomných ve dvou sekcích – první sekce se věnovala profilové části maturitní zkoušky a druhá evaluaci kurikulární reformy.



Příručka CLIL ve výuce - jak zapojit cizí jazyky do vyučování otevírá možnosti integrované výuky v takovém typu
vzdělávání, ve kterém se plánuje zavést cizí jazyk nebo alespoň prvky cizojazyčné výuky v odborném předmětu.
Pojem odborný předmět používáme pro jakýkoliv vzdělávací obsah nejazykového charakteru, který je vyučován na
jakémkoliv typu a stupni vzdělávání. V příručce o CLIL (Content and Language Integrated Learning), tj. obsahově
a jazykově integrovaném vyučování, naleznete charakteristické rysy pro CLIL v českém prostředí. Snažili jsme se
vymezit důležité principy a cíle CLIL výuky. Zabýváme se také plánováním a realizací CLIL ve vyučovací hodině. Proto
jsme zahrnuli množství praktických příkladů, metodických návodů a doporučení, které by měly sloužit cílové skupině
učitelů nejazykových předmětů základních a středních škol.
Příručka si klade za úkol pomoci těm, kteří uvažují o modulové výuce a chtěli by začlenit moduly do svých školních
vzdělávacích programů nebo je využívat pro rozvíjení mobility žáků a učitelů v rámci ECVET. Příručka se obsahově
skládá ze dvou částí: V první části (kapitola 1–4) popisuje obecně vzdělávací moduly, jejich tvorbu a využití pro
zpracování ŠVP. V další části (kapitola 5) se věnuje využití a zpracování vzdělávacích modulů pro podporu mobility
žáků v rámci systému ECVET .