Ředitelé a učitelé pilotních škol tvoří spolu s pracovníky NÚOVu, regionálními konzultačními centry a zástupci MŠMT realizační tým projektu. Na poradě se všichni seznámili se základními parametry tříletého národního projektu Kurikulum S, s jeho cíli, jednotlivými aktivitami, výstupy a plánovanou činností na letošní rok.
Pilotní školy se budou podílet na všech aktivitách projektu, těžiště jejich činnosti bude spočívat v aktivitě 1 – Sledování realizace školních vzdělávacích programů (ŠVP) na pilotních školách v období 2009 - 2012. Půjde zejména o dokončení pokusného ověřování výuky ve 3. a 4. ročníku podle pilotních ŠVP, které byly vytvořeny v projektu Pilot S.
V průběhu porady byli účastníci seznámeni také s dalšími projekty ESF, zvláště s projekty Metodika 2 a Národní soustava kvalifikací, a ve třech blocích diskutovali všechna prezentovaná témata.



Příručka CLIL ve výuce - jak zapojit cizí jazyky do vyučování otevírá možnosti integrované výuky v takovém typu
vzdělávání, ve kterém se plánuje zavést cizí jazyk nebo alespoň prvky cizojazyčné výuky v odborném předmětu.
Pojem odborný předmět používáme pro jakýkoliv vzdělávací obsah nejazykového charakteru, který je vyučován na
jakémkoliv typu a stupni vzdělávání. V příručce o CLIL (Content and Language Integrated Learning), tj. obsahově
a jazykově integrovaném vyučování, naleznete charakteristické rysy pro CLIL v českém prostředí. Snažili jsme se
vymezit důležité principy a cíle CLIL výuky. Zabýváme se také plánováním a realizací CLIL ve vyučovací hodině. Proto
jsme zahrnuli množství praktických příkladů, metodických návodů a doporučení, které by měly sloužit cílové skupině
učitelů nejazykových předmětů základních a středních škol.
Příručka si klade za úkol pomoci těm, kteří uvažují o modulové výuce a chtěli by začlenit moduly do svých školních
vzdělávacích programů nebo je využívat pro rozvíjení mobility žáků a učitelů v rámci ECVET. Příručka se obsahově
skládá ze dvou částí: V první části (kapitola 1–4) popisuje obecně vzdělávací moduly, jejich tvorbu a využití pro
zpracování ŠVP. V další části (kapitola 5) se věnuje využití a zpracování vzdělávacích modulů pro podporu mobility
žáků v rámci systému ECVET .