Od příštího
školního roku nabízí konzultační centrum v Praze a konzultační centra Plzeňského a Pardubického kraje
zdarma kurz pro pedagogické pracovníky, jehož absolvováním získají kvalifikaci pro výkon specializovaných činností
v oblasti tvorby a následné koordinace ŠVP podle Vyhlášky č. 175/2005 Sb. §9.
Přihlásit se mohou i zájemci z jiných krajů. Více informací najdete na webových stránkách uvedených center.
Informace o kurzech pořádaných v jednotlivých konzultačních centrech:
Konzultační centrum Praha - Koordinátor ŠVP OV / Studium k výkonu specializovaných činností – tvorba a následná koordinace ŠVP pro OV



Příručka CLIL ve výuce - jak zapojit cizí jazyky do vyučování otevírá možnosti integrované výuky v takovém typu
vzdělávání, ve kterém se plánuje zavést cizí jazyk nebo alespoň prvky cizojazyčné výuky v odborném předmětu.
Pojem odborný předmět používáme pro jakýkoliv vzdělávací obsah nejazykového charakteru, který je vyučován na
jakémkoliv typu a stupni vzdělávání. V příručce o CLIL (Content and Language Integrated Learning), tj. obsahově
a jazykově integrovaném vyučování, naleznete charakteristické rysy pro CLIL v českém prostředí. Snažili jsme se
vymezit důležité principy a cíle CLIL výuky. Zabýváme se také plánováním a realizací CLIL ve vyučovací hodině. Proto
jsme zahrnuli množství praktických příkladů, metodických návodů a doporučení, které by měly sloužit cílové skupině
učitelů nejazykových předmětů základních a středních škol.
Příručka si klade za úkol pomoci těm, kteří uvažují o modulové výuce a chtěli by začlenit moduly do svých školních
vzdělávacích programů nebo je využívat pro rozvíjení mobility žáků a učitelů v rámci ECVET. Příručka se obsahově
skládá ze dvou částí: V první části (kapitola 1–4) popisuje obecně vzdělávací moduly, jejich tvorbu a využití pro
zpracování ŠVP. V další části (kapitola 5) se věnuje využití a zpracování vzdělávacích modulů pro podporu mobility
žáků v rámci systému ECVET .