Konzultační centra pomáhají středním odborným školám při zpracování školních vzdělávacích programů (ŠVP). V krajích, kde dosud centra otevřena nebyla, mohou školy žádat o pomoc jiné regionální konzultační centrum. Centra všem školám nabízejí konzultace k tvorbě a realizaci ŠVP, dále praktické workshopy pro učitele k tématům souvisejícím se ŠVP a v neposlední řadě metodické materiály k tvorbě a realizaci ŠVP.
Konzultační centra vznikla v Praze, Středočeském kraji, Jihočeském kraji, Plzeňském kraji, Karlovarském kraji, Pardubickém kraji, Královéhradeckém kraji, na Vysočině, v Jihomoravském kraji, Olomouckém kraji, Moravskoslezském kraji. Jejich přehled s adresami umístění naleznete na stránkách https://www.nuov.cz/kurikulum/prehled-konzultacnich-center. V následujících měsících vzniknou centra v kraji Zlínském, Ústeckém a Libereckém. Centra koordinuje a metodicky řídí Národní ústav odborného vzdělávání (NÚOV). Ministerstvo využije evropských peněz
Kurikulum S je národní projekt Ministerstva školství, mládeže a tělovýchovy, jehož řešitelem je Národní ústav odborného vzdělávání. Je spolufinancován z Evropského sociálního fondu a státního rozpočtu České republiky. Projekt podává pomocnou ruku učitelům při tvorbě školních vzdělávacích programů a výuce podle nich.
Národní ústav odborného vzdělávání (NÚOV) přispívá svou veškerou činností k rozvoji odborného vzdělávání v České republice. Je organizací přímo řízenou Ministerstvem školství, mládeže a tělovýchovy a společně s ním zpracovává koncepce pro další rozvoj odborného vzdělávání. Jeho hlavním posláním je všestranně napomáhat rozvoji odborného vzdělávání. Ústav je koordinační, pedagogicko-poradenskou, expertizní, výzkumnou, vzdělávací, informační a knihovnickou institucí pro řešení otázek středního a vyššího odborného vzdělávání.



Příručka CLIL ve výuce - jak zapojit cizí jazyky do vyučování otevírá možnosti integrované výuky v takovém typu
vzdělávání, ve kterém se plánuje zavést cizí jazyk nebo alespoň prvky cizojazyčné výuky v odborném předmětu.
Pojem odborný předmět používáme pro jakýkoliv vzdělávací obsah nejazykového charakteru, který je vyučován na
jakémkoliv typu a stupni vzdělávání. V příručce o CLIL (Content and Language Integrated Learning), tj. obsahově
a jazykově integrovaném vyučování, naleznete charakteristické rysy pro CLIL v českém prostředí. Snažili jsme se
vymezit důležité principy a cíle CLIL výuky. Zabýváme se také plánováním a realizací CLIL ve vyučovací hodině. Proto
jsme zahrnuli množství praktických příkladů, metodických návodů a doporučení, které by měly sloužit cílové skupině
učitelů nejazykových předmětů základních a středních škol.
Příručka si klade za úkol pomoci těm, kteří uvažují o modulové výuce a chtěli by začlenit moduly do svých školních
vzdělávacích programů nebo je využívat pro rozvíjení mobility žáků a učitelů v rámci ECVET. Příručka se obsahově
skládá ze dvou částí: V první části (kapitola 1–4) popisuje obecně vzdělávací moduly, jejich tvorbu a využití pro
zpracování ŠVP. V další části (kapitola 5) se věnuje využití a zpracování vzdělávacích modulů pro podporu mobility
žáků v rámci systému ECVET .