Pro sociální partnery lze obecně doporučit, aby spolupráce s nimi byla založena na písemných analýzách a dotaznících, přiměřeně časově náročných.
Zároveň se v období práce na ŠVP ozvali další sociální partneři z řad hotelů, kde provádíme průběžnou i letní odbornou praxi, s požadavkem na zintenzívnění dosavadní spolupráce. Na základě kvality práce odváděné našimi praktikanty v rámci průběžných praxí mají zájem na vytvoření standardizovaného programu péče o praktikanty jako o svoje potenciální budoucí zaměstnance.
Spolupráce se SP v průběhu realizace ŠVP:
- Exkurze v hotelích a firmách (motivace žáků prvního ročníku, seznámení s prostředím pětihvězdičkových hotelů)
- Prezentace hotelů a firem ve škole
- Spolupráce i s rodiči (nabídka rodičům k účasti na exkurzi)
- Podpora odborných a jiných soutěží firmami (členství v porotách a komisích, odborné poradenství při přípravách na soutěž, ceny)
- Workshopy a semináře firemních personalistů (požadavky na žáka vykonávajícího praxi, firemní tréninky)
- Nábory firem u maturantů – požadavky na absolventa
- Přednášky pracovníků hotelů a firem k odborným tématům
- Zástupci firem ve školské radě
- Připomínkování ŠVP firmami (praktické vzdělávání + profil absolventa)



Příručka CLIL ve výuce - jak zapojit cizí jazyky do vyučování otevírá možnosti integrované výuky v takovém typu
vzdělávání, ve kterém se plánuje zavést cizí jazyk nebo alespoň prvky cizojazyčné výuky v odborném předmětu.
Pojem odborný předmět používáme pro jakýkoliv vzdělávací obsah nejazykového charakteru, který je vyučován na
jakémkoliv typu a stupni vzdělávání. V příručce o CLIL (Content and Language Integrated Learning), tj. obsahově
a jazykově integrovaném vyučování, naleznete charakteristické rysy pro CLIL v českém prostředí. Snažili jsme se
vymezit důležité principy a cíle CLIL výuky. Zabýváme se také plánováním a realizací CLIL ve vyučovací hodině. Proto
jsme zahrnuli množství praktických příkladů, metodických návodů a doporučení, které by měly sloužit cílové skupině
učitelů nejazykových předmětů základních a středních škol.
Příručka si klade za úkol pomoci těm, kteří uvažují o modulové výuce a chtěli by začlenit moduly do svých školních
vzdělávacích programů nebo je využívat pro rozvíjení mobility žáků a učitelů v rámci ECVET. Příručka se obsahově
skládá ze dvou částí: V první části (kapitola 1–4) popisuje obecně vzdělávací moduly, jejich tvorbu a využití pro
zpracování ŠVP. V další části (kapitola 5) se věnuje využití a zpracování vzdělávacích modulů pro podporu mobility
žáků v rámci systému ECVET .