Výběr jazyka
Cz
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Web není aktualizován od roku 2012

Zvládli kurz elektro pouze za pět měsíců

11.6.2011    Žďárský deník - I na Vysočině se začaly uplatňovat nové formy modulového celoživotního vzdělávání, které zájemcům při doplňování kvalifikace šetří čas i prostředky.  

Jednatřicet úspěšných absolventů např. v květnu převzalo certifikáty o ukončeném kurzu v sále firmy atx ve Žďáře nad Sázavou. Absolventi pilotně ověřovaného kurzu Elektrikář zvládli v kurzu znalosti 1. a 2. ročníku daného učebního oboru a zároveň tak mohli vyslechnout i rozhodnutí o přijetí k dalšímu studiu.

Kurz přitom probíhal teprve od ledna na Střední škole technické ve Žďáře nad Sázavou. Absolventům pomohl dosáhnout takových znalostí a dovedností, aby zde mohli být od září 2011 přijati přímo do 3. ročníku dálkového studia oboru Elektrikář. Po jeho absolvování budou moci už v červnu příštího roku skládat závěrečnou zkoušku a získat výuční list.

 

Poslední tečkou bude zkouška z vyhlášky

 

Závěrečným krokem pak bude ještě zkouška z vyhlášky 50/1978 Sb. „To bude poslední tečka vzdělávacího programu Elektrikář pro kvalifikovaný vstup účastníků programu do praxe,“ očekává Iveta Nemjová, krajská metodička vzdělávacího projektu UNIV 2 KRAJE. Tento projekt s využitím evropských prostředků pracuje na přeměně středních škol v centra celoživotního učení - právě v jeho rámci byl vzdělávací program na žďárské SŠT postaven a pilotně ověřován. Podle Nemjové je nastartovaný vzdělávací program v oblasti elektrotechniky prozatím tak úspěšný i díky erudovanosti lektorů školy a spolupráci s firmami. Dosažené výsledky podle ní svědčí o motivovanosti účastníků.

Ti se z 95 procent rekrutují z řad zaměstnaných, kteří však v praxi narážejí na absenci kvalifikace, což jim mj. neumožňuje provádět některé odborné úkony.

Podle účastníka kurzu Jiřího Koska vyžaduje dnes už většina zaměstnavatelů od uchazečů o práci složenou zkoušku z vyhlášky 50: „U mě osobně je motivací k účasti v kurzu a v dalším studiu potřeba pracovat s počítačem,“ říká Kosek.

Pro žďárskou školu jde o novou formu vzdělávání dospělých. Vytváření podobných programů vzdělávání dospělých jí může pomoci nadále využívat své kapacity i při nadcházejícím poklesu počtu dětí a očekávaných úpravách sítě škol. Podle Fiksy škola realizací programu sledovala uspokojit konkrétní potřebu firem.

Podobně se do projektu UNIV 2 KRAJE na Vysočině zapojuje nejrůznějšími vzdělávacími programy pro dospělé celkem 23 škol. V celé ČR je to 325 škol.

Nahoru