Jako hostitelé schůzky se střídají firmy regionu. Tentokrát se firmy setkaly s metodiky a řediteli středních škol, které se chtějí přeměnit v centra celoživotního učení dospělých. Schůzky se účastnili také personalisté z firmy ŽĎAS a z cca desítky dalších strojírenských či stavebních podniků. Hosty byli metodici či ředitelé všech šesti středních a vyšších odborných škol, které se na Žďársku zapojily do projektu UNIV 2 KRAJE.
V projektu od loňského srpna pracuje 325 škol z celé ČR, včetně 23 z Vysočiny. Ty chtějí důrazem na celoživotní učení v budoucnu čelit úbytku žáků a využít tak své personální zázemí i vybavení.
Z vytvořených vzdělávacích programů má zároveň profitovat trh práce.
Do této proměny bude během tří a půl roku investováno 300 milionů Kč z evropských prostředků a ze státního rozpočtu.
Setkání personalistů ve Žďáru se 25. února zúčastnili zástupci VOŠ a SPŠ Žďár n. S., SŠ technické Žďár, SŠOS Žďár, SOŠ Nové Město na Moravě, SŠ řemesel a služeb Velké Meziříčí a VOŠ a SOŠ zemědělsko-technické Bystřice nad Pernštejnem.
Ty v rámci projektu vytipují obory atraktivní pro regionální trh práce. Zároveň se týmy učitelů začaly školit v andragogice (vyučování dospělých).
Personalisté deklarovali ochotu spolupracovat se školami. „Zásadním východiskem však bude oboustranná výhodnost,“ shrnuje metodička projektu UNIV 2 KRAJE na Vysočině Iveta Nemjová.
Podle personální ředitelky firmy Tokoz Michaely Valouškové je projekt pro firmy zajímavý zejména tím, že podniky budou moci o vzdělávacích programech jednat přímo s odbornými školami.
„Zatím totiž vzdělávání nabízejí zejména komerční agentury, které jsou jakýmsi prostředníkem. To jsou jednak peníze vydané navíc a především by bylo snazší jednat o našich potřebách přímo s techniky ze speciálně zaměřených škol na určité odborné úrovni,“ vítá projekt Valoušková.
Personalisté měli podle ní obavu, že projektové záměry budou příliš dlouhodobé: „My potřebujeme především schopnost vzdělavatelů rychle reagovat nabídkou programů na klíč na naše momentální potřeby.“
Spolupráce ale podle Valouškové možná bude a firmy se na vzniku výukových programů pro dospělé budou rády podílet.