Výběr jazyka
Cz
Web není aktualizován od roku 2012

Zpravodaj 6/1998

Modernizace odborného vzdělávání v Turecku * Modulové uspořádání vzdělávacího systému - příklad Velké Británie * Nové povolání ve francouzských školách * Nové profesionalizační dráhy ve Francii * Nová konvence o ochraně dětí před vykořisťováním a zneužíváním * Hyperflexibilní zaměstnání v Japonsku * Otevře se cesta z německého duálního systému k vysokoškolskému studiu? * Povolání poskytující služby - pokus o kategorizaci * Význam některých výrazů týkajících se německé profesní přípravy * Škola jako „dům učení“ * Česko-rakouský projekt II * Setkání účastníků sítě CIRETOQ v Soluni  


Zpravodaj 6/1998

 Editorial
Měnící se struktura hospodářství v Turecku (nemá nic společného s nechvalně známým „tureckým hospodářstvím“) vyžaduje modernizaci odborného vzdělávání, při níž tureckým odborníkům pomáhají pracovníci Spolkového ústavu pro odborné vzdělávání z Berlína. Zavedení profesních standardů a jim odpovídajících metod zkoušení a certifikace má zvýšit transparentnost poskytovaných kvalifikací.V japonských obchodních domech se zbožím denní potřeby jsou profesní zařazení zcela transparentní. Řídí se striktně podle zaměstnancova stáří, pohlaví, sociálního postavení a doby odpracované v podniku.

Optimistická zpráva: Školní knihovny nemusí být popelkou, jak se ukázalo na česko-rakouském semináři ve Vídni.

V polovině června se v Soluni konalo setkání členů sítě CIRETOQ v hotelu Panorama. Z místa konání byl krásný výhled na město, moře a pohoří s horou Olymp, která bývá obvykle zahalena mlhou, tentokrát se však ukázala i s proslulou sněhovou čepičkou. Božská přítomnost však nebyla pouhým okem viditelná. Jak řekl jeden z účastníků, stejně záleží více na přízni „bohů“ z Bruselu.   AK

Nahoru