Common European Framework of Reference for Languages: Learning, teaching, assessment. Council of Europe, Cambridge University Press 2001. Společný evropský referenční rámec pro jazyky. Univerzita Palackého v Olomouci. MŠMT ČR 2002. Manual: Preliminary Pilot Version; Relating Language Examination to the Common European Framework of Reference for Languages, Council of Europe, Strassburg 2003. Manual: Preliminary Pilot Version; Relating Language Examination to the Common European Framework of Reference for Languages, Council of Europe, Strassburg 2003. S ohledem na komunikační situaci a téma může promluva obsahovat běžně užívané hovorové výrazy. Kritéria hodnocení a jejich podrobný popis jsou pro příslušný školní rok zveřejněny v metodickém materiálu pro hodnocení ústní části maturitní zkoušky z anglického jazyka na základní úrovni obtížnosti. S ohledem na komunikační situaci a téma může promluva obsahovat běžně užívané hovorové výrazy. Kritéria hodnocení a jejich podrobný popis jsou pro příslušný školní rok zveřejněny v metodickém materiálu pro hodnocení ústní části maturitní zkoušky z anglického jazyka na základní úrovni obtížnosti. Např. střídání partnerů v komunikaci (turn taking). Např. projevení zájmu. J. A. van Ek and J. L. M. Trim, Threshold 1990, Cambridge University Press 1998. ISBN 0 521 56706 8, Threshold 1990. Rozpracování tematických okruhů do všeobecných témat, podtémat a dílčích kategorií je součástí metodického materiálu k ústní části maturitní zkoušky z anglického jazyka na základní úrovni obtížnosti. J. A. van Ek and J. L. M. Trim, Threshold 1990, Cambridge University Press 1998. ISBN 0 521 56706 8, Threshold 1990. Úlohy dichotomické jsou známy i jako úlohy TRUE/FALSE nebo úlohy PRAVDA/NEPRAVDA.