Výběr jazyka
Cz
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Web není aktualizován od roku 2012

Firmy Žďárska vítají možnost komunikovat přímo se školami

19.3.2010  Jihlavské listy, Jiří Varhaník    Pravidelné setkání personalistů firem Žďárska pořádala 25. března ve firmě TOKOZ Okresní hospodářská komora. Tématem bylo celoživotní vzdělávání.  

Jako hostitelé schůzky se střídají firmy regionu. Tentokrát se firmy setkaly s metodiky a řediteli středních škol, které se chtějí přeměnit v centra celoživotního učení dospělých. Schůzky se účastnili také personalisté z firmy ŽĎAS a z cca desítky dalších strojírenských či stavebních podniků. Hosty byli metodici či ředitelé všech šesti středních a vyšších odborných škol, které se na Žďársku zapojily do projektu UNIV 2 KRAJE.

            V projektu od loňského srpna pracuje 325 škol z celé ČR, včetně 23 z Vysočiny. Ty chtějí důrazem na celoživotní učení v budoucnu čelit úbytku žáků a využít tak své personální zázemí i vybavení.

            Z vytvořených vzdělávacích programů má zároveň profitovat trh práce.

            Do této proměny bude během tří a půl roku investováno 300 milionů Kč z evropských prostředků a ze státního rozpočtu.

            Setkání personalistů ve Žďáru se 25. února zúčastnili zástupci VOŠ a SPŠ Žďár n. S., SŠ technické Žďár, SŠOS Žďár, SOŠ Nové Město na Moravě, SŠ řemesel a služeb Velké Meziříčí a VOŠ a SOŠ zemědělsko-technické Bystřice nad Pernštejnem.

            Ty v rámci projektu vytipují obory atraktivní pro regionální trh práce. Zároveň se týmy učitelů začaly školit v andragogice (vyučování dospělých).

            Personalisté deklarovali ochotu spolupracovat se školami. „Zásadním východiskem však bude oboustranná výhodnost,“ shrnuje metodička projektu UNIV 2 KRAJE na Vysočině Iveta Nemjová.

            Podle personální ředitelky firmy Tokoz Michaely Valouškové je projekt pro firmy zajímavý zejména tím, že podniky budou moci o vzdělávacích programech jednat přímo s odbornými školami.

„Zatím totiž vzdělávání nabízejí zejména komerční agentury, které jsou jakýmsi prostředníkem. To jsou jednak peníze vydané navíc a především by bylo snazší jednat o našich potřebách přímo s techniky ze speciálně zaměřených škol na určité odborné úrovni,“ vítá projekt Valoušková.

            Personalisté měli podle ní obavu, že projektové záměry budou příliš dlouhodobé: „My potřebujeme především schopnost vzdělavatelů rychle reagovat nabídkou programů na klíč na naše momentální potřeby.“

            Spolupráce ale podle Valouškové možná bude a firmy se na vzniku výukových programů pro dospělé budou rády podílet.

Nahoru