OBSAHOVÝ A KOMPETENČNÍ RÁMEC
TEPELNÁ ČERPADLA
Výsledky vzdělávání
|
Učivo
|
Žák
- kategorizuje energetické zdroje, objasní význam a perspektivy využívání obnovitelných zdrojů energie;
- vyjmenuje a stručně charakterizuje všechny druhy obnovitelných a nevyčerpatelných zdrojů energie: slunce,
voda, vítr, zdroje živé přírody - biomasa, energie akumulovaná vprostředí, hlubinné geotermální zdroje apod.;
- vysvětlí obecné výhody a nevýhody využívání obnovitelných zdrojů energie pro udržitelný rozvoj;
- zdůvodní význam energetických úspor ve vztahu k udržitelnému rozvoji, tj. k ochraně prostředí i k
hospodářskému a sociálnímu rozvoji a objasní význam hledání nových energetických zdrojů.
|
1. Význam a přehled využití obnovitelných a nevyčerpatelných energetických
zdrojů
- rozdíl mezi neobnovitelnými, nevyčerpatelnými a obnovitelnými přírodními zdroji
- přehled obnovitelných a nevyčerpatelných energetických zdrojů
- vztah energetiky křešení současných globálních a regionálních problémů
|
- vysvětlí akumulaci energie v prostředí z dostupných zdrojů;
- uvede příklady a možnosti využívání energie akumulované v prostředí (v domácnostech, průmyslu,
zemědělství, dopravě).
|
2. Význam a využití energie akumulované vprostředí
- princip akumulace energie
|
- čte a používá technickou a schvalovací dokumentaci a normy;
- používá základní pojmy a vztahy v elektrotechnice;
- měří elektrické a neelektrické veličiny a vyhotovuje záznamy;
- volí správné pracovní postupy a technické prostředky při instalaci;
- montuje a zapojuje systémy;
- obsluhuje a udržuje vchodu tepelná čerpadla;
- diagnostikuje poruchy;
- opravuje systémy.
|
3. Tepelná čerpadla
- technická dokumentace
- systémy tepelných čerpadel
- montáž systémů
- diagnostikování, opravy a údržba
|
- využívá informace o tepelných čerpadlech k jejich propagaci v jednání s veřejnou správou a veřejností;
- řídí se právními předpisy;
- zná a dodržuje předpisy a zásady BOZP.
|
4. Podpora a osvěta pro využívání tepelných čerpadel
- propagace
- právní předpisy
- předpisy BOZP
|