- dobrý společenský status počátečního odborného vzdělávání,
- založení počátečního vzdělávání na komplexních a celostně pojatých vzdělávacích programech, obsahujících všeobecné vzdělávání, rozvoj klíčových kompetencí a odborné vzdělávání,
- důraz, který je vodborném vzdělávání kladen na výsledky vzdělávání/učení,
- většina obyvatel dosahuje alespoň středního vzdělání,
- dobrá úroveň zapojení škol do (mezinárodních) projektů mobilit,
- rozvoj Národní soustavy kvalifikací a celkově vstřícný přístup relevantních aktérů k Evropskému rámci kvalifikací,
- zapojení sociálních partnerů do formulace požadavků, které se odrážejí ve vzdělávacích programech
- rostoucí zájem sociálních partnerů o odborné vzdělávání,
- dobrý soulad vývoje voblasti odborného vzdělávání a kvalifikací v České republice s vývojem evropským.
Web není aktualizován od roku 2012