EQF se nevyjadřuje ke specifickému obsahu výsledků učení. To, co daná země nebo společnost považuje v současnosti nebo pro budoucnost jako klíčové kompetence (např. ovládání cizích jazyků, komunikativní schopnosti, podnikatelské kompetence, kulturní kompetence), se liší mezi různými zeměmi a společnostmi a může se též měnit s časem. EQF neodkazuje na některou specifickou klíčovou kompetenci, ale popisuje různé typy klíčových kompetencí na různých úrovních. Také některé další všeobecné kompetence typu „učení jak se učit" a „etická kompetence" nejsou výslovně zahrnuty do EQF. Tyto aspekty často nazývané meta-kompetence nebyly zahrnuty, protože nemohou být chápány odděleně, bez souvislosti se znalostmi, dovednostmi a kompetencemi. Proto nebyly přidány jako další dimenze, ale měly by být vnímány jako nedílná součást znalostí, dovedností a kompetencí. Např. učení jak se učit hraje důležitou roli v získávání teoretických a faktických znalostí a etická kompetence je důležitá pro rozvoj samostatnosti a odpovědnosti.
Web není aktualizován od roku 2012