Úkolem identifikační/vstupní části vzdělávacího modulu je informovat potenciální uživatele, jakým způsobem a v jakých souvislostech je možné vzdělávací modul využít. Obsahuje vhodně strukturované identifikační údaje, které umožňují základní výběr z obsáhlejších modulových sestav.
Vstupní část vzdělávacího modulu se člení na:
Název vzdělávacího modulu:
- je tvořen několika slovy, která se jako celek snaží naznačit cíl a obsah modulu;
- může se objevit ve studijních výkazech a na certifikátech celoživotního vzdělávání, proto je třeba jeho formulaci věnovat dostatečnou pozornost.
Kód vzdělávacího modulu:
- by měl umožnit snadnou a rychlou identifikaci modulu;
- budoucí uživatelé si pravděpodobně vytvoří vlastní systém kódování, který bude odpovídat jejich podmínkám.
Nominální délka:
- vyjadřuje autorem předpokládaný počet hodin nutných pro výuku;
- časový rozsah modulů je omezen pouze požadavky na odpovídající výstupy (výstupem musí být konkrétní a kontrolovatelné kompetence absolventa modulu).
Platnost vzdělávacího modulu
- datum, od kterého vzdělávací modul platí;
- doporučuje se zejména proto, že v průběhu let dochází k určitým úpravám modulů a je dobře mít zdokumentováno, který modul posluchač skutečně absolvoval.
Vstupní předpoklady/požadavky
- vymezují požadovanou úroveň vstupních kompetencí/vědomostí a dovedností, které jsou předpokladem úspěšného zvládnutí vzdělávacího modulu;
- u ucelených modulárních systémů mohou být vyjádřeny výčtem kódů modulů, které je nutné úspěšně ukončit před vstupem;
- pochopitelně by bylo možné vyjádřit vstupní předpoklady i výčtem požadovaných vědomostí a dovedností, tento výčet by však byl poněkud „neoperativní".
Typ modulu:
Moduly jsou členěny na základě dvou kritérií:
- z hlediska jejich závaznosti - moduly povinné; povinně volitelné; volitelné (v případě souvislosti s jinými konkrétními vzdělávacími moduly), pokud může vzdělávací modul existovat zcela samostatně, nemusí se tento údaj doplňovat;
- z hlediska pojetí (obsahu) - moduly teoretické; praktické; smíšené; projektové; typ modulu obecně vyjadřuje hlavní cíl vzdělávání v modulu, pojetí modulu poskytuje informaci o tom, na jaký typ dovedností je modul převážně orientován.