Podobně se chovají i početnější skupiny lidí, mj. i firmy. I ony potřebují vědět, kdo vlastně jsou a kým chtějí být, o jaké cíle usilují a které jsou na okraji jejich zájmu. Jaké hodnoty jsou pro ně důležité a které naopak přejdou bez povšimnutí. Zhruba v posledním roce si tyto otázky kladla i naše firma, resp. její vedení. Část odpovědí se skrývala v základních ústavních dokumentech, jako např. ve zřizovací listině nebo v konceptu činnosti NÚOV, část otázek musela být zodpovězena nově nebo alespoň určitěji než dosud. Tak vznikly dvě vize, ústavní a oborová, které jsou dostupné na těchto stránkách Dokumenty NÚOV pod názvy Vize a strategie NÚOV (254,70 KB) a Vize odborného vzdělávání (302,32 KB) .
V přiloženém dokumentu (73,28 KB) mají firemní hodnoty NÚOV podobu souvislého textu členěného do pěti pododdílů. Každý charakterizuje jednu skupinku věcně příbuzných hodnot.