Výběr jazyka
Cz
INVESTICE DO ROZVOJE VZDĚLÁVÁNÍ
Web není aktualizován od roku 2012

Skupinová bilance absolventů

Metoda pro hodnocení průběhu školního vzdělávání

 

Cílem metody je nabídnout školám možnost, jak se dozvědět, která témata se žákům vybavují při bilancování jejich školní docházky a kterým tématům přikládají největší důležitost. Na základě toho si škola může navrhnout opatření pro zlepšení školy. Nástroj je určen pro žáky 9. ročníku základních škol a středním školám.

 

V manuálu nástroje (1,31 MB) naleznete popis cílů nástroje, podstaty a principy fungování nástroje, pokyny k práci a popis postupu vyhodnocení.

 

Žáci posledního ročníku ve skupinách diskutují různá témata a jejich pozornost je směřována jednak do minulosti (témata jako vzpomínky na přechod z 1. stupně na 2. u ZŠ popř. nástup na střední školu) tak projektivně do budoucnosti (jak by školu změnili; za jakých okolností by na tuto školu poslali své děti). Výroky k jednotlivým tématům jsou potom hodnoceny a kategorizovány, takže výstupem je strukturovaná zpětná vazba.

Úloha nástroje v autoevaluačním procesu školy:

  • Nástroj je možné využít na konci školního roku. Žáci mohou vyjádřit názor ze své perspektivy, tedy hodnotit školu v jakékoliv oblasti vymezené Vyhláškou č. 15/2005 Sb. v § 8.

Autoři nástroje: PhDr. Karel Starý, PhD. a Mgr. Michaela Poláčková jsou z Ústavu výzkumu a rozvoje vzdělávání Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy v Praze.

 


Své podněty k nástroji a jeho manuálu nám můžete sdělit prostřednictvím mailové adresy stanislav.michek@nuov_cz.

 

Nahoru